«طرح پایش آزاد» منشا تحول بزرگ در نظام پژوهش کشور است

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح پایش آزاد تحت شبکه‌ انجام می شود و امکان تقلب های علمی را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد ارومیه، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مصداق کامل بیت المال است، گفت: این دانشگاه از مردم شکل گرفته و باید برای مردم و در راستای حل مشکلات آنها گام بردارد.

وی با اشاره به گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: شهید دکتر مفتح یک الگوی تمام عیار برای جامعه دانشگاهی و حوزوی در جهت حرکت به سمت اهداف عالی نظام اسلامی است.

دکتر کاظمی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی و مردمی است، گفت: تلاش ها و اقدامات ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی باید موجب جلب اعتماد بیش از پیش مردم به دانشگاه آزاد اسلامی شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش عالی و افزایش تعداد دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ساز رشد آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی در جامعه شد که این خود از مصادیق مهم تحقق اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و انتظار می رود امروز پس از گذشت سالیان دراز این مسیر حفظ شود.

دکتر کاظمی با اشاره به اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تبدیل این دانشگاه به یک دانشگاه حل مسئله در سطح ملی و منطقه ای است، گفت: طرح پایش که به تازگی رونمایی شده گام مهمی در راستای تحقق بخشی به این اهداف است.

وی طرح پایش آزاد را منشا تحول بزرگ در نظام آموزش کشور دانست و افزود: شناسایی مسائل ملی و کشف راه حل آنها در حوزه‌های مختلف علم و فناوری و ارائه نتایج و دستاوردهای آنها جزو ضرورت‌ها در جهت حل مسائل کشور و مستلزم ایجاد یک بستر شبکه‌ای است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تاسف از اینکه با وجود گسترش تحصیلات تکمیلی در کشور، کارکرد مناسبی برای حوزه پژوهش تحصیلات تکمیلی وجود ندارد، تصریح کرد: طرح پایش آزاد کارکردهای متنوعی برای این نظام تعریف نموده و به صورت شبکه‌ای انجام می شود و امکان تقلب های علمی را کاهش می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های بی بدیل استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: جذب دانشجویان خارجی بیش از پیش در این دانشگاه مورد توجه بوده و جزو سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در استان های مرزی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990375

وب گردی

وب گردی