نخستین آزمون پذیرش دانشجویان زن دانشگاه رضوی برگزار شد

برای نخستین بار آزمون دکترای تخصصی پذیرش دانشجویان زن در دانشگاه علوم اسلامی رضوی روز پنجشنبه با حضور تولیت آستان قدس در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این دانشگاه برای نخستین بار آزمون پذیرش بانوان را در مقطع دکترای سه رشته حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام با محوریت مسائل تربیتی و خانواده برای دارندگان مدرک فوق لیسانس یا سطح سه حوزه برگزار کرد.

همچنین برگزاری این آزمون پیش درآمد راه اندازی پردیس بانوان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و توسعه رشته ها و مقاطع تحصیلی دیگر برای آنان در این دانشگاه خواهد بود.

در راستای ایجاد پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی، این دانشگاه برای نخستین بار اقدام به جذب دانشجوی خواهر از میان خواهران دارای مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه‌ علمیه برای مقطع دکترا کرده است.

آزمون پذیرش دانشجوی خواهر برای مقطع دکترای این دانشگاه طبق مجوز صادره از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت اختصاصی امروز و فردا در دو نوبت صبح و عصر در ساختمان شماره 2 این دانشگاه در حال برگزاری است که 250 نفر از خواهران واجد شرایط در سه رشته حقوق، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی در مشهد و قم برای حضور در این آزمون ثبت‌ نام کردند که از این تعداد 147 نفر در مشهد آزمون می دهند.

هزار و 141 دانشجوی مرد در 24 رشته مقاطع کارشناسی تا دکتری در دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990386

وب گردی

وب گردی