پیش بینی استقبال از گوشی های تاشو در سال 2019

بر اساس گزارش‌ها و پیش بینی های انجام شده گوشی های هوشمند تاشو ابتدا توسط سامسونگ در نیمه اول سال 2019 به بازار ارائه شده است. این روند از سوی شرکت اپل در سال 2020 پایان می یابد و بازار تلفن همراه با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، بسیاری از سازندگان گوشی های تلفن همراه هوشمند آماده ارائه گوشی های خود با قابلیت تاشوندگی برای چند ماه آینده هستند و احتمالاً سامسونگ اولین شرکتی است که دستگاه خود را با نام «گالکسی اف» در سال 2019 روانه بازار می‌نماید.

پایگاه اینترنتی «LetsGoDigital» اقدام به انتشار گزارشی نموده که به بررسی بازار گوشی های تلفن همراه تاشو و پیش بینی های مربوط به این موضوع از سال آینده میلادی تا سال 2022 پرداخته و توسط آژانس تحقیقات کره جنوبی (سی جی اس) تهیه شده است.

در این گزارش جدول عرضه گوشی های تاشو ارائه شده که بر اساس آن سامسونگ در نیمه اول سال آینده گوشی خود را که در کنفرانس سالانه خود رسانه ای کرده بود را روانه بازار کرده و پس از آن هوآوی، ال جی و اوبو گوشی های تاشو را ارائه خواهند کرد. در نیمه دوم سال 2019 نیز ام.آی، ویوو و موتورلا گوشی ها تاشو را به مشتریان خود عرضه می کنند و مایکروسافت نیز این اقدام را در سال 2020 انجام داده و پیش بینی می شود اپل پس از تمام این شرکت ها وارد این عرصه خواهد شد.

بر اساس این گزارش پس از تحول گسترده ایجاد شده توسط اپل در ساخت گوشی های تلفن همراه، پیش بینی می شود گوشی های تلفن همراه تاشو انقلابی در این عرصه محسوب شود. بر همین اساس بازار راکد گوشی های تلفن همراه با پایان سال 2020 به دوره ای جدید وارد شده و بخش گوشی های هوشمند بار دیگر رشد خواهد داشت.

تحلیلگران خوشبین پیش بینی می کنند حجم فروش گوشی های تاشو در سال 2019 به حدود 4.5 میلیون دستگاه برسد و این مقدار در سال 2022 به بیش از 72 میلیون گوشی خواهد رسید و این تعداد فروش معادل 13.8 درصد از کل فروش بازار گوشی های تلفن همراه در سال 2022 خواهد بود.

اما در مقابل برخی دیگر از کارشناسان این عرصه معتقدند سال آینده میلادی تنها شاهد فروش 3.5 میلیون از این نوع گوشی ها خواهد بود و این مقدار برای سال 2022 به چیزی حدود 24 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و این به معنای تصاحب 6.6 درصد از مجموع فروش گوشی های تلفن همراه در سال 2022 است.

تمام گزارشات حاکی از آن است که گوشی های تلفن همراه تاشو سامسونگ گرانترین مدل گوشی های این کمپانی خواهد بود و هزینه تولید «گالکسی اف» از «گالکسی اس 9 پلاس» نیز بیشتر می شود.

هزینه تولید «گالکسی اس 9 پلاس» حدود 376 دلار است که با قیمت 840 دلار به فروش می رسد که سودی 55 درصدی را برای این شرکت به ارمغان می آورد؛ اما هزینه تولید «گالکسی اف» که از قابلیت تاشو برخوردار است 636 دلار است و گزارشات بیانگر آن است که قیمت ابتدایی آن برای مشتریان 1800 دلار باشد و این به معنای سود 65 درصدی سامسونگ است که مطابق همان مقدار سودی است که اپل از فروش «آیفون ایکس اس مکس» به دست می آورد.

مصرف کنندگان واقعی گوشی های تلفن همراه که قصد دارند در آینده گوشی های تاشو خریداری نمایند تنها قیمت آن را مورد توجه قرار نمی دهند بلکه ارزش افزوده ای که نسبت به گوشی های فعلی آنها برایشان به ارمغان می آورد را نیز محاسبه می نمایند.

بنابراین اگر مصرف کننده احساس کند با خرید گوشی های تاشو به مزایای بیشتری دست می یابد برای پرداخت هزینه این قابلیت های اضافه آماده است.

به طور مثال اگر گوشی‌های تاشو بتوانند جایگزین تبلت یا لپ تاپ شود مصرف کننده برای پرداخت هزینه دریافت این مزیت نسبت به گوشی های کنونی آمادگی دارد.

سیستم عامل و رابط کاربری بخش مهمی از این معادله را به خود اختصاص می دهد چرا که گوشی های هوشمند برای کار کردن با یک دست طراحی شده است و از این جهت لازم است رابط کاربری به گونه ای طراحی شود که عملیات راه اندازی و استفاده از آن به طور دستی ممکن و رضایت بخش باشد.

این گزارش همچنین بیانگر آن است که «گالکسی اف» از دو باتری برخوردار است تا نیروی الکتریکی معادل 5 تا 6 هزار میلی آمپر ایجاد نماید، علاوه بر آنکه این گوشی به دوربینی با دقت 12 مگاپیکسل مجهز بوده و دوربین جلویی آن نیز دارای 8 مگاپیکسل دقت است. این گوشی از یک پردازنده اسنپدراگون 8150 بهره برده و دارای رَم 8 گیگابایت و حافظه ای 128 گیگابایتی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990396

وب گردی

وب گردی