با حمایت آمریکا اقدامات علیه ایران را در سوریه افزایش می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهند ایران به تثبیت نظامی در سوریه ادامه دهد، گفت که با حمایت کامل آمریکا، اقدامات علیه تهران را افزایش می‌دهند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای همیشگی و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که به مقابله با حضور نظامی تهران در سوریه ادامه می‌دهند.

نتانیاهو در دیدار مشترک با رئیس‌جمهور قبرس و نخست‌وزیر یونان، مدعی شد: «ما به فعالیت‌های فشرده خود برای مقابله با اقدامات ایران جهت تثبیت نظامی در سوریه ادامه می‌دهیم... در این زمینه ما نه تنها از اقدامات خود نمی‌کاهیم بلکه با حمایت کامل آمریکا،‌ آنها را افزایش می‌دهیم».

به نوشته روزنامه «هاآرتص» وی ضمن اشاره به تداوم عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در مرز شمالی فلسطین اشغالی، گفت: «برای نابودی تونل‌های تروریست‌ها بیش از پیش تلاش می‌کنیم و در این راه از ابزارهای خاص بهره می‌گیریم».

این اظهارات در حالی است که شب گذشته رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقام‌های پنتاگون اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنتظره دستور داده تمام نیروهای نظامی آمریکا که به بهانه مبارزه با داعش در سوریه حضور داشتند، این کشور را ترک کنند. ترامپ نیز ساعتی بعد با انتشار یک توییت، تلویحا این خبر را تایید کرد.

نتانیاهو همان موقع در واکنش به خبر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفته بود که این تصمیم را مورد بررسی بیشتر قرار می‌دهند، اما به «دفاع از امنیت خود» در برابر حضور ایران در سوریه ادامه می‌دهند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990398

وب گردی

وب گردی