سامانه ۱۵۴۰ آماده پیگیری و رفع آلودگی صوتی در شهرهاست

 رئیس سازمان محیط زیست شهر تهران ضمن معرفی سامانه ۱۵۴۰، از مردم خواست در صورت مشاهده آلودگی صوتی در محل زندگی و کار خود، سازمان محیط زیست را به منظور پیگیری و رفع این آلودگی در جریان قرار دهند.

به گزارش ایسکانیوز،محمدحسین بازگیر با اشاره به عارضه آلودگی صوتی بر عملکرد و رفتار روحی و جسمی افراد گفت: برخی منشأ‌های آلودگی مشخص است که بصورت نقطه‌ای تلقی می‌شود؛ نظیر آلودگی صوتی یک کارگاه یا کارخانه و یا تاسیسات مربوط به یک شخص حقیقی یا حقوقی خاص

وی با بیان این مطلب افزود: برای آلودگی صوتی نقطه‌ای قوانین مشخصی داریم و الزامات و اختیارات لازم نیز در آن معین و مشخص است و سازمان محیط زیست باید در این مسیر تلاش کند.

بازگیر گفت: اگر ضمن پایش آلودگی بالاتر از حد استاندارد را بدست آوریم، بررسی و سنجش می‌کنیم و قطعا تذکرات قانونی داده و برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کسی حق ندارد در مناطق مسکونی در طول شب بالاتر از ۴۵ و در روز بالاتر از ۵۵ دسی بل صوت ایجاد کند.

بازگیر گفت: اگر منبع یک صوت مشخص باشد، سامانه ۱۵۴۰ دستورات مردم را به عنوان تکلیف به ما انتقال می‌دهد و ما پیگیر این مسئله خواهیم بود. این شماره در خصوص آلودگی‌های نقطه‌ای است.

رئیس سازمان محیط زیست شهر تهران افزود: این شماره در تمام کشور فعال است و به اداره کل استان‌ها متصل می‌شود و همکاران ما موظف هستند دستورات و شکایات مردم را پیگیری کنند و این پیگیری مردمی به سازمان محیط زیست نیز در حوزه پایش آلودگی کمک می‌کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 990407

وب گردی

وب گردی