دانش آموز سما 2 پسرانه تهران عنوان سومی جشنواره جوان خوارزمی را کسب کرد

علیرضا مفتخر، فارغ التحصیل دبیرستان دوره دوم پسرانه سما 2 تهران رتبه سوم کشوری رشته مکانیک ، در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی سال 97 را کسب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تجلیل و تقدیر از برگزیدگان بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و صاحبان صنایع، مقارن با هفته پژوهش در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در این مراسم علیرضا مفتخر فارغ التحصیل دبیرستان دوره دوم پسرانه سما 2 تهران با مساعدت و همیاری اسماعیل بنائی مسئول پژوهشی دبیرستان در بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی با ارائه طرح ربات لوله نورد ( پتروبات) شرکت کرده بود، توانست در رقابت با سایر شرکت کنندگان عنوان سومی این مسابقه را از آن خود کند.


در بخش دانش آموزی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی حدود 9000 طرح در سطح پژوهش سراهای دانش آموزی ارائه شد که تعداد 52 طرح به داوری نهایی راه یافتند. در نهایت تعداد 31 اثر در رشته های مختلف کامپیوتر، برق و الکترونیک، مکانیک، نانوتکنولوژی، کشاورزی، علوم زیستی، هنر، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و شیمی به عنوان طرحهای برگزیده کشوری اعلام شدند.

همچنین در این مراسم، اهداء جوایز به دوازده طرح برگزیده جشنواره جوان در بخش دانش پژوهان و فناوران و سی و یک طرح برگزیده در بخش دانش‌آموزی، صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 990433

وب گردی

وب گردی