دانشگاه امام صادق (ع) با کمک خیرین اداره می شود

رئیس هیات مدیره دانشگاه امام صادق (ع) گفت: این دانشگاه بودجه ای از دولت دریافت نمی کند و با کمک های خیرین هزینه تحصیل دانشجویان را نیز پرداخت می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره موقوفات و کمک های خیرین به دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: بیشتر موقوفات و کمک های خیرین به معنای صددرصد شرعی با خواندن صیغه وقف انجام نشده و وقف نیز قوانین خاص خود را دارد اما بیشتر اموال دانشگاه امام صادق را هدایای خیرین تشکیل می دهد.
میرلوحی افزود: بخش گسترده ای از اموال اهدایی دانشگاه امام صادق به نام بنیاد اسلامی طاهر است که ساختمان هایی در تهران و قم از سوی مرحوم سید ابولفضل تولیت به دانشگاه هدیه شد که اجاره بهای آنها صرف امور دانشجویان می شود.
عضو هیات عملی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اهدای 60 باب مغازه از سوی بازاریان خیر به این دانشگاه یادآور شد: این باب مغازه ها در حال حاضر در دست مستأجر است و هزینه ماهانه اجاره بها در زمینه ارائه خدمات به دانشجویان در غذا و کمک هزینه تحصیل هزینه می شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر ساختمان های بسیاری نیز از محل اهدای امور خیر مردم نیکوکار برای ادامه فعالیت های عمرانی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.
به گفته وی، ساختمان های داخل محوطه دانشگاه از جمله مسجد، اقامتگاه ها و کلاس های درسی نیز توسط خیرین ساخته شده است تا دانشجویان به صورت شبانه روزی در این پردیس مشغول تحصیل شوند.
میرلوحی با اشاره به ساخت پردیس دختران در این موسسه آموزشی توسط خیرین اظهار کرد: دانشگاه امام صادق (ع) زیر مجموعه یک جامعه و موسسه بزرگتر است که از پیش دبستانی تا دانشگاه را شامل می شود و زمین های پردیس دختران نیز توسط یک خیر زرتشتی به این مجموعه اهدا شده است.
وی افزود: به منظور ایجاد یک درآمد ثابت برای تأمین برنامه های سالانه دانشگاه با کمک جمعی از خیرین کارخانه پارچه بافی و تولید پوشاک جامعه تأسیس شد که علاوه بر تأمین هزینه های اصلی دانشگاه، برای هزاران کارگر نیز منبع درآمد محسوب می شود.

بیشتر خیرین از بازاری ها بوده اند
حجت الاسلام میرلوحی در ادامه درباره قشرهای مختلف خیرین دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: بیشتر خیرین و واقفان از بازاریان و تولیدکنندگان متمکن نبوده اند.
وی افزود: اهالی دانشگاه در میان خیرین به صورت معدود دیده می شوند چرا که این افراد درآمد چندانی ندارند که بخواهند در جهت کمک های مالی به دانشگاه اقدام کنند.

نیاز دانشگاه امام صادق برای اخذ کمک های خیرین
مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به نیاز این دانشگاه برای اخذ کمک های بیشتر اظهار کرد: تعداد کلاس ها و اقامتگاه های دانشگاه به نسبت تعداد دانشجویان بویژه در پردیس دختران بسیار اندک است، از این رو دانشگاه دست نیاز خود را به سوی خیرین برای جمع آوری کمک های بیشتر دراز می کند.
میرلوحی افزود: بسیاری از مستأجران اموال دانشگاه ماهانه مبالغ ناچیزی به دانشگاه اجاره بها پرداخت می کنند که سبب کاهش بودجه دانشگاه می شود.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضا باید از موقوفات دانشگاه ها حمایت کند تا املاک به نرخ های روز جامعه به مردم اجاره داده شود چرا که حق موقوفه و هدایای مردمی نباید از میان برود.
منبع: ایرنا

انتهای پیام /

کد خبر: 990436

وب گردی

وب گردی