استفاده از زنبورها به عنوان پهپاد

دانشمندان دانشگاه واشنگتن آمریکا توانستند با نصب سامانه ای روی زنبورها این موجودات را به پهپاد تبدیل کرده و از اطلاعات آنها استفاده کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین، تعدادی از دانشجویان و دانشمندان دانشگاه واشنگتن آمریکا توانستند با نصب یک قطعه الکترونیکی شامل دستگاه اتصال و GPS بر پشت زنبورها این موجودات را به پهپادهایی کوچک تبدیل کنند.

پژوهشگران امیدوار هستند در آینده نزدیک بتوان از این دستاورد در مزارع برای افزایش تولید استفاده کرد چرا که با این روش امکان جمع آوری اطلاعات در خصوص میانگین رطوبت و درجه حرارت محیط برای زنبور فراهم می شود و در نتیجه شناخت لازم برای تعیین بهترین مکان برای قرار گرفتن زنبورها در نزدیکی آن حاصل خواهد شد.

این سامانه به وسیله یک باتری کار می کند که می تواند 7 ساعت انرژی مورد نیاز این دستگاه را تامین نموده و هر 4 ثانیه یکبار موقعیت زنبور را ارسال نماید و هنگامی که زنبور به کندوی خود باز می گردد، اطلاعات جمع آوری شده به سیستم رایانش ابری منتقل شده و مجدداً باتری آن شارژ می شود، همچنین وزن این دستگاه حدود 102 میلی گرم است.

پژوهشگران در مقایسه این فناوری با پهپهادهای معمول کنونی اعلام کردند زنبور می تواند تا مسافت های بسیار طولانی و با سرعتی بیشتر پرواز کند، البته چنین فناوری مشکلاتی نیز به همراه دارد که از جمله آنها این است که وقتی زنبور بمیرد به زباله ای خطرناک تبدیل می شود؛ علاوه بر آن که باید تمام تراشه های الکترونیکی به صورت دستی نصب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990439

وب گردی

وب گردی