ایمونو تراپی روش درمانی پیشرفته برای درمان سرطان های لاعلاج/ ۹۰ درصد بیماران سرطان ریه ، سیگاری هستند

 متخصص سرطان، ایمونو تراپی را شیوه درمانی پیشرفته برای درمان سرطان های لاعلاج اعلام کرد و گفت: چشم انداز روشنی برای درمان سرطان های پیشرفته ایی مانند کلیه، کبد، ریه و ملانوم است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر پیام آزاده دبیر علمی سومین کنگره بین المللی کلینیکال و سیزدهمین کنگره سالیانه کلینیکال هنکولوژی ایران افزود: برخی از بیماران سرطانی که با شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی درمان نمی شوند با این شیوه درمانی پیشرفته می توان معالجه کرد.
وی با اشاره به اینکه موفقیت این روش خیلی بیشتر از شیوه های درمانی موجود است، گفت: این روش سبب مهار برخی از سرطان های پیشرفته می شود و آخرین دستاورد برای مقابله با برخی از سرطان های پیشرفته است.
آزاده ادامه داد: ایمونوتراپی سبب از بین رفتن سلول های سرطانی بدون آسیب به سایر نقاط بدن می شود و در این شرایط رادیوتراپی و شیمی درمانی هم کارایی بیشتری خواهند داشت.

ایمونوترابی چشم اندازی روشن برای درمان سرطان های لاعلاج است


وی داروهای ایمنونوتراپی را بسیار پیشرفته اعلام کرد و افزود: این شیوه درمانی هم اکنون در ایران هم انجام می شود.
وی سیگار را مهمترین عامل ابتلا به سرطان ها اعلام کرد و گفت: کشنده ترین وسیله ای است که به دست انسان ساخته شده، دخانیات است.
وی ادامه داد که مردم آلودگی هوا و پارازیت به عنوان عامل ابتلا به سرطان ها می دانند و از این موضوع نگران هستند اما مهمترین عامل ابتلا به این بیماری ها دخانیات است که از آن غافل هستند.
وی ادامه داد: فرد سیگاری هم خودش و هم خانواده و اطرافیان خود را در معرض ابتلا به سرطان ها قرار می دهد.
وی با اشاره به اینکه برخی از سرطان ها براثر مصرف سیگار بروز پیدا می کنند، گفت: ۹۰ درصد بیماران سرطان ریه، سیگاری هستند.
آزاده با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، گفت: استفاده نکردن سیگار و قلیان، مقابله با چاقی، استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش کردن را از عوامل جلوگیری از ابتلا به سرطان ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990457

وب گردی

وب گردی