هله‌هوله افسردگی را افزایش می دهد

دانشمندان دانشگاه متروپولیتن منچستر اعلام کردند که غذاهای غیر مفید باعث افزایش افسردگی می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دانشگاه متروپولیتن منچستر، ممکن است غذاهای سرخ شده و برگرها به نظر خوشمزه برسند؛ اما روی دیگری در این غذاها نهفته است، محققان به تازگی دریافتند که غذاهای غیرمفید (هله هوله) باعث افزایش خطر افسردگی می شوند.

محققان اعلام کردند که مواد غذایی غیر مفید باعث التهاب ناخواسته می شوند که خطر افسردگی را تا 40 درصد افزایش می دهند.

این نتایج از تحلیل 11 مطالعه که به بررسی افسردگی و رژیم های التهابی از بین 100 هزار نفر پرداخته بودند به دست آمد.

دانشمندان اعلام کردند که تنظیم ساده رژیم غذایی می تواند جایگزین ارزان تری به جای مداخلات دارویی در این زمینه باشد. با این حال باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.
عدم ورزش، رژیم غذایی نامناسب و بیماری های خود ایمنی به مرور زمان در سلول های بدن التهاب ایجاد کرده و باعث افزایش وزن می شوند. برای از بین بردن مضرات التهاب در بدن و کاهش وزن باید از مواد غذایی موجود در رژیم ضد التهابی مثل ماهی چرب، کلم بروکلی، انواع توت، فلفل، قارچ، روغن زیتون و … استفاده کرد.

رژیم ضدالتهابی این روزها به شدت معروف شده است و توجه بسیاری از متخصصان تغذیه و مردم را به خود جلب کرده است. چربی های اشباع و قند و سدیم موجود در کربوهیدرات های فرآوری شده به مرور زمان موجب التهاب در سلول های بدن و در نتیجه افزایش وزن می شوند. پزشکان، با استفاده از روش های نوین می توانند این التهاب را تشخیص دهند.
بیماری های قلبی، دیابت، سوزش پوست و درد ممکن است با کنترل التهاب از بین بروند. در حالی که استرس، ورزش نکردن و ژنتیک می تواند موجب التهاب مزمن شود و این امر نشان می دهد که التهاب با رژیم غذایی ارتباط دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990472

وب گردی

وب گردی