وحدت حوزه و دانشگاه سبب ترویج اندیشه‌ اتحاد می شود 

امام جمعه خورموج گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب ترویج اندیشه‌ اتحاد بیشتر بین دانشجویان و طلاب به عنوان دو قشر مهم و تاثیرگذار جامعه خواهد شد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتی(خورموج) افزود: پژوهش جایگاه بزرگی در پیشرفت حوزه های متعدد دانشگاه ها دارند زیرا در محیط دانشگاه مقصود اصلی دنبال کردن علم است و دانشجو یان باید در این مسیربا اهمیت عناصرعلمی تلاش کنند.
وی تصریح کرد: برای درست کردن ایرانی توسعه یافته و آزاد، هنوز راه نرفته وجوددارد و اگر بتوانیم مدیریت درست داشته باشیم از حداقل ها، حداکثرمنفعت
را ببریم که یقینا" به پیشرفت خواهیم رسید.
حجت‌الاسلام مصلح خاطر نشان کرد: انسان جهت فراگیری علم هیچ محدود یتی ندارد و امتیاز انسان نسبت به موجودات به خاطر استعداد بالای علمی و دانشی انسان است
وی خلوص در نیت را مورد تاکید قرارداد و یادآورشد: اگر می خواهیم ماندگار شویم کار را باید بخاطر رضای خدا انجام دهیم.
امام جمعه خورموج اظهار داشت: وحدت این دو نهاد مقدس است و اتحاد حوزه‌ می‌تواند تقویت‌ کننده آموزش در هر دو ارگان باشد.
وی افزود: شهید مفتح از بنیانگذاران طرح وحدت حوزه و دانشگاه بود و با شهادت شهید مفتح، منافقین فکر کردند با ترور شخصیت‌ها می‌توانند در روند انقلاب اسلامی خلل ایجاد کنند ولی دیدند که سرعت انقلاب اسلامی بیشتر و روز به روز محکم‌تر شد.
مصلح ادامه داد: اکنون وظیفه ما این است که همواره تفکر کنیم که برای تحقق آرمان وحدت حوزه و دانشگاه چه اقدامی انجام دهیم.
امام جمعه خورموج گفت: شهید دکتر مفتح بهترین نماد وحدت حوزه و دانشگاه است و در مدت کوتاه عمر خود در بعد از انقلاب نقش تاثیر گذاری در اتحاد و همدلی دانشگاه وحوزه داشت.
در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر حوزه های علمیه خورموج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتی(خورموج) تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام /

کد خبر: 990473

وب گردی

وب گردی