برومند: ۲۵ میلیارد ریال گرنت فناوری داده می‌شود

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد از ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور ایجاد هم افزایی بین شرکت‌ها برگزار می شود، گفت: در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور حدود ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی حضور دارند.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم از اعطای گرنت فناوری ۲۵ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: این گرنت به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه اختصاص می‌یابد که بعد ار ارزیابی در مکان پژوهشگاه‌ها به صاحبان طرح‌ها اعطا می‌شود.

برومند، قابلیت بالای فروش و قابلیت سرمایه‌گذاری با تایید کارگروه تجاری‌سازی و سطح فناوری بالا را از جمله شرایط اعطای این گرنت نام برد.

وی همچنین رونمایی از ۷۵ فناوری را از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه نام برد واضافه کرد: علاوه بر آن کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: کل تعداد طرح‌های عرضه شده در این نمایشگاه ۳ هزار و ۱۹۹ فناوری است که دانشگاه ها با هزار و ۸۵۴ طرح بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

برومند با بیان این که بیشترین طرح‌های ارسال شده به این نمایشگاه مربوط به استان تهران با تعداد ۳۲۰ فناوری است، افزود: گلستان با عرضه ۲۵۵ فناوری، مازندران با عرضه ۱۳۰ فناوری، گیلان با عرضه ۱۳۱ فناوری و خراسان رضوی با ۱۱۸ فناوری از جمله استان‌هایی هستند که بالاترین طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند.

برومند با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه از ۸۰۰ سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دعوت به عمل آمده است، یادآور شد: در روز سه شنبه ۴ دی ماه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت و دانشگاه برگزار خواهد شد و در آن روش‌های همکاری با بخش‌های خصوصی، ارتباط با پژوهش‌های دستگاهی و متصل کردن پژوهش‌های فناوری با نیازهای کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم همچنین به بخش تقاضای نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری ریاست جمهوری، دبیرخانه شورای عالی علوم،تحقیقات وفناوری(عتف) از سازمان‌ها و نهادها درخواست شد تا نیازهای فناورانه خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی هدف این بخش نمایشگاه را حمایت از تولید ملی، حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع نیازهای داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: برای این منظور سامانه ثبت و مشاهده نیازمندی‌های فناورانه راه‌اندازی شد.

به گفته وی، در این بخش تاکنون ۶۰ سازمان با بیش از ۵۰۰ نیاز فناورانه حضور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990487

وب گردی

وب گردی