کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی در سیاست های وزارت علوم لحاظ شود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور گفت: موضوع کاربردی کردن پژوهش‌ها به عنوان چالشی جدی در دانشگاه ها وجود دارد، به همین منظور باید این بخش مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و سهم دانشگاه در کاربردی کردن علم تقویت شود.

دکتر جلال درخشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های نظام دانش و آموزش در کشور گفت: نظام دانش و آموزش ما در کشور، تا کنون چالش های متعددی را تجربه کرده است و هم اکنون نیز با برخی از این چالش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

وی ادامه داد:‌ تصور می کنم یکی از مهم‌ترین چالش هایی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم،‌ بحث کاربردی کردن پژوهش است، دانشگاه ها در راستای کاربردی کردن پژوهش ها باید سیاست‌گذاری‌های متفاوتی را اتخاذ کنند.

مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور گفت: درکشور ما، نیازهای علمی فراوان است و موتور توسعه کشور نیز در گرو توسعه نیروی انسانی است،‌ طبیعتا توسعه نیروی انسانی نیز از طریق توسعه علم و دانش امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: در این راستا، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در سیاست‌های وزارت علوم،‌ وزارت بهداشت و دانشگاه های کشور مورد توجه جدی قرار گیرد، نگاه عملی و اعمال رویکرد کاربردی شدن پژوهش های دانشگاه‌هاست. با توجه به چنین مواردی به مرور زمان، شاهد از بین رفتن مشکلات در حوزه نیروی انسانی خواهیم بود.

درخشه در پایان تاکید کرد:‌ ما دارای استادان خوب،‌ نیروی انسانی و دانشجویان فعالی در دانشگاه ها هستیم؛ اما موضوع کاربردی کردن پژوهش به عنوان یک چالش جدی در دانشگاه ها وجود دارد به همین منظور باید این بخش مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و سهم دانشگاه‌ها در کاربردی کردن علم و پژوهش تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990508

وب گردی

وب گردی