پارسانیا: برای ارتقای رنکینگ دانشگاه‌ها باید تلاش کنیم/ افراد جویای کار باید به دنبال مدل‌سازی اشتغال باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید تلاش کنیم تا 10 سال آینده دانشگاه‌های بیشتری در رنکینگ بین المللی زیر500 داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص قرارگرفتن دانشگاه های اسلامی در رنکینگ جهانی گفت: باید تلاش کنیم تا 10 سال آینده دانشگاه‌های بیشتری در رنکینگ بین المللی زیر500 داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه‌هایی در اختیار داریم که رتبه آنها زیر 200 بوده است. به تدریج تعداد دانشگاه‌ها بیشتر خواهند شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اکنون علم مدرن در دانشگاه‌های دنیا و حتی دانشگاه‌های ایران حکم مرجعیت را دارد و به‌خصوص تحصیلات تکمیلی در فضا و راستای جهانی شدن علم است و این یعنی مرجعیت علم مدرن موضوعیت دارد.

وی همچنین در مورد عملکرد مدل‌های اجرایی اظهار داشت: مدل های اجرایی سطوح مختلفی از جمله اجرا، برنامه ریزی و مدیریتی است و باید گروهی در مورد این موضوع فکر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا در مورد تعیین پیش نیاز مدل سازی ها بیان کرد: مدل سازی‌ها ابعاد مختلفی دارند و توجهی به خود مسئله بوده و غفلت در این مورد مدل سازی نمی شود. کسانی که به دنبال کار هستند باید به دنبال مدل‌سازی باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990557

وب گردی

وب گردی