طهرانچی: حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک اصل مهم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک اصل مهم است که تمامی اعضای این خانواده ملزم به توجه و اجرای آن هستند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که با حضور معاونان فرهنگی دانشجویی و مسئولان شورای تخصصی فرهنگی واحدهای مرکز استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، افسران مقابله با جنگ نرم هستند و باید توان مقابله با یورش مستکبران را داشته باشند.

دکتر طهرانچی افزود: دشمنان ایران اسلامی و به‌ویژه آمریکا، به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ سخت نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، بنابراین به فکر جنگ نرم افتاده‌اند و تلاش می‌کنند فضای دانشگاه را از راه‌های مختلف از جمله فضای مجازی آلوده کنند.

وی با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ یک جامعه مثل هوا و اکسیژن است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه معاونان فرهنگی و دانشجویی وظیفه دارند در سالم‌سازی فضای تنفسی دانشگاه مؤثر باشند و پایش لازم را انجام دهند. در واقع فضای سالم دانشگاه باید پرورش‌دهنده و تربیت‌کننده باشد و برای این کار، لازم است معاونان فرهنگی دانشجویی، آراسته به مکارم اخلاقی و تقوای الهی، حرفه‌ای و کارآمد، خلاق و نوآور و سرباز انقلاب اسلامی باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تسهیل شرایط ازدواج جوانان را یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این امر، تمهیدات خاصی اندیشیده است.

دکتر طهرانچی با اشاره به موضوع آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک اصل مهم است که تمامی اعضای این خانواده ملزم به توجه و اجرای آن هستند.

توجه به اخلاق‌مداری، پویایی و تأثیرگذاری در حراست دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: حراست دانشگاه مصمم است دوشادوش معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر بخش‌های دانشگاه درخصوص موضوع‌های فرهنگی به‌نحو شایسته به وظایف خود عمل و نقش سازنده و مفیدی را ایفا کند.

وی ادامه داد: حراست دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کند متناسب با فضای فرهیختگی مجموعه و تحول رو به جلوی آن، اخلاق‌مدار، پویا و تأثیرگزار باشد. در این مسیر از تجربه و نظرهای مسئولان و استادان دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی توجه به موضوع‌های فرهنگی در دانشگاه را ضروری دانست و تأکید کرد: با در نظر گرفتن ماهیت دانشگاه، ضرورت توجه به موضوع‌های فرهنگی در این محیط مقدس نسبت به سایر محیط‌ها دوچندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990582

وب گردی

وب گردی