استقرار اورژانس از8 صبح تا9شب در روز‌های آلوده/ تکنیسن‌های خانم برای مأموریت‌های خاص اعزام می شوند

رئیس اورژانس تهران گفت: از مدتی پیش فعالیت تعدادی از بانوان با کد مخصوص آغاز شده و در عملیات‌های خاص و ویژه اورژانس حضور دارند.

به گزارش ایسکانیوز، پیمان صابریان گفت:درحال حاضر تعدادی از بانوان اورژانس با کد مختص فعالیت می کنند تا با توجه به فرهنگ مردم و مسائل مختلف درصورت وقوعحادثه عملیات‌ ویژه توسط خانم‌ها انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم می‌توانند درصورت نیاز با تماس به سامانه ۱۱۵ اورژانس درخواست تکنسین خانم داشته باشند افزود:با توجه به ماموریتی که وجود دارد و مکان که به مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ توسط مردم اعلام می‌شود و گزارش اولیه از فرد بیمار که به مرکز اعلام می‌شود مرکز اورژانس تصمیم می‌گیرد که کد بانوان به محل اعزام شده و عملیات امدادی انجام شود.

صابریان با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل زمستان، پدیده وارونگی هوا و درنتیجه آلودگی هوا را در شهر تهران خواهیم داشت افزود: اورژانس پایتخت آمادگی لازم را برای استقرار تکسین‌ها در مواقع آلودگی را دارد.

مردم می‌توانند درصورت نیاز با تماس به سامانه ۱۱۵ اورژانس، درخواست تکنسین خانم داشته باشند

وی افزود:این استقرار‌ها بستگی به میزان آلودگی هوا دارد، مواقعی که به آلودگی در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد در تمام مکان‌های پرتردد و شلوع مثل میادین و چهارراه‌های بزرگ استقرار تکنسین داریم.

وی در ادامه به شهروندان تهران توصیه کرد:باتوجه به سرمای هوا و احتمال ایجاد پدیده وارونگی هوا احتمال آلودگی هوا از خروج بی مورد از خانه جلوگیری و تا آن جایی که می‌توانند از تردد بی جهت در معابر خودداری کنند.

صابریان گفت:استفاده ازسبزیجات و مواد غذایی سالم که حاوی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند، همچنین مایعات فراوان به خصوص شیرو لبنیات می‌تواند تاثیر آلودگی روی انسان را کمتر کند.

رئیس اورژانس پایتخت با اشاره به اینکه در زمان آلودگی شدید هوا امدادگران اورژانس از ساعت8 صبح تا 9 شب مستقر هستند افزود:هرکدام از شهروندان که در روز‌های آلوده احساس تنگی نفس، حالت تهوع و سردرد کردند بلافاصله به تیم‌های مستقر در این محل‌ها مراجعه کنند. اگر احتیاج به درمان سرپایی باشد همانجا توسط همکارانم در محل این درمان‌ها انجام می‌گیرد و درصورت لزوم شهروندان را به مراکز درمانی منتقل می‌کنند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 990592

وب گردی

وب گردی