مشوق‌های مجلس برای فروشگاه‌های مجهز به صندوق مکانیزه فروش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشوق‌هایی را برای فروشگاه‌های مجهز به صندوق مکانیزه فروش تعیین کردند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 2‌دی) پارلمان و در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه‌های فروشگاهی، با اکثریت آراء، ماده 18 این لایحه را تصویب کردند.

در متن ماده 18 این لایحه آمده است: به منظور تشویق مصرف‌کنندگان نهایی (اشخاص حقیقی) که خریدهای خود را از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی انجام می‌دهند، سازمان موظف است از هر ده صورتحساب الکترونیکی صادر شده توسط پایانه‌های فروشگاهی یک صورتحساب را به صورت قرعه‌کشی برخط انتخاب نموده، دو برابر مبلغی را که خریدار براساس آن صورتحساب به عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نموده است را به حساب بانکی وی مسترد نماید.

جوایز مزبور از محل وصولی جاری سازمان، طبق دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، پرداخت می‌شود.

تبصره 1- سازمان مکلف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف‌کنندگان نهایی که از فروشندگان مجهز به پایانه فروشگاهی و از طریق شبکه پرداخت بانکی خرید می‌کنند، در صورت تمایل بتوانند صورت‌حساب‌های خرید خود و جوایز تعلق گرفته را مشاهده کنند.

تبصره 3-سازمان موظف است ترتیبی اتخاذ کند که مصرف‌کنندگان نهایی بتوانند از اصالت صورت‌حساب‌های صادر شده توسط فروشندگان اطمینان حاصل نمایند.

همچنین، تبصره 2 این ماده نیز به دلیل اینکه مغایر با سیاست‌ها و اهداف قانون برنامه ششم توسعه بود، نیاز به رأی دوسوم نمایندگان داشت که در نهایت، بهارستان‌نشینان با اکثریت آراء، آن را تصویب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990598

وب گردی

وب گردی