برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد

وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد و این فشارها بر همه کشورها و جریانات اسلامی هم وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز ، محمود الزهار رئیس و دیگر اعضای فراکسیون حماس در مجلس فلسطین صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص آخرین تحولات فلسطین گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با بیان اینکه جهان‌ اسلام باید به رغم برخی اختلافات حول محور حمایت از فلسطین گردهم آیند تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود، افزود: متاسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می گیرد و این فشارها بر همه کشورها و جریانات اسلامی هم وجود دارد.

ظریف تصریح کرد: حمایت از فلسطین یکی از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی است و امیدواریم برخی دولتهای اسلامی که به حمایت صهیونیستها و آمریکا دل بسته اند به جهان اسلام بازگردند و بدانند صهیونیست ها دوست و شریک مطمئنی برای هیچکس نیستند.‌

وی با ابراز تاسف از اعلام انحلال مجلس فلسطین آنرا خلاف اصول دموکراتیک و موجب سوء استفاده صهیونیست ها برشمرد و بر ضرورت وحدت ملت فلسطین حول محور مقاومت تاکید کرد.

محمود الزهار نیز در این دیدار اظهار داشت: ایران از فلسطین حمایت حقیقی به عمل می آورد.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه صهیونیسیم با مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام هر چه زودتر پایان یابد.

رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس فلسطین با اشاره به اعلام انحلال مجلس فلسطین توسط محمود عباس، خاطر نشان کرد: مجلس فلسطین بطور قانونی انتخاب شده و باید دوره خود را تمام کند. بر اساس قانون اساسی فلسطین مجلس تحت هیچ شرایطی حتی وضعیت اضطراری هم نمی تواند منحل شود و باید به کار خود پایان دهد.

کد خبر: 990639

وب گردی

وب گردی