جلیقه ایربک دار وارد بازار می‌شود/حفظ امنیت جان موتورسواران با جلیقه ایربک دار

فرمانده انتظامی استان اصفهان از ارائه طرح تولید "جلیقه ایربک دار" به منظور کاهش تلفات جانی موتورسواران در هنگام تصادفات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: با توجه به اینکه بیشترین آمار کشته‌های حوادث رانندگی در استان اصفهان مربوط به موتورسیکلت سواران است به همین جهت اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده‌ای توسط فرماندهی انتظامی استان انجام شد که مجموع این اقدامات با اقبال عمومی از سوی موتورسواران نیز همراه شد.

وی افزود: در همین راستا دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان نیز با برگزاری نشست‌های اندیشه ورزی به صورت علمی وارد این موضوع شد و راهکار‌های بررسی و کاهش صدمات جانی ناشی از تصادف موتورسواران را با اساتید دانشگاهی، محققان و پژوهشگران مورد بررسی قرار داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از ارائه طرح تولید جلیقه ایربک دار توسط مهندسان وظیفه این فرماندهی که جزو استعداد‌های برتر کشوری هستند به دفتر تحقیقات کاربردی این دفتر خبر داد و گفت: این طرح در شورای پژوهش پلیس استان مورد بررسی و به تایید اعضای شورا رسید.

سردار معصوم بیگی در توضیح طرح مذکور گفت: طراحی جلیقه به صورتی است که تا بالای گردن و زیر فک موتورسوار را پوشش می‌دهد و به محض اینکه موتورسیکلت در حالت سقوط و برخورد با زمین قرار بگیرد به طور اتوماتیک بند آن باز و گاز مخصوصی ساطع و کیسه هوا داخل جلیقه عمل می‌کند و مانع از ایجاد خسارت جانی به راکب موتورسیکلت می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان گفت: طرح مذکور در حال حاضر به پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا ارائه و از سوی کارشناسان این پژوهشگاه نیز مورد تایید قرار گرفته و به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان به تولید انبوه خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به گام‌های بلند نیروی انتظامی در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: باعث افتخار است که اعلام کنیم امروز ایده‌ها و طرح‌های علمی نوی نیروی انتظامی در سطح ملی مورد استقبال و اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی گفت: طرح تولید موتورسیکلت‌های برقی با هدف پیشگیری از تلفات موتورسواران وکاهش آلودگی هوا نیز از جمله طرح‌هایی بود که برای اولین بار در جلسات هیئت اندیشه ورزی پلیس اصفهان مطرح و با استقبال مسئولان استانی و کشوری مواجه و چندی پیش نیز بزرگترین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در شهرستان شهرضا افتتاح شد که ان رشاءالله به زودی شاهد جایگزین شدن آن‌ها با موتورسیکلت‌های بنزینی خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990642

وب گردی

وب گردی