سفری کویری به «نایین»

برنامه «ایران» هیسپان تی وی که در بین مخاطبان اسپانیایی زبان خود بینندگان زیادی دارد، این هفته به معرفی شهر کویری نایین در استان اصفهان و صنایع دستی و مشاغل سنتی یزد می پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه «ایران» این شبکه در میان مخاطبان اسپانیایی زبان طرفداران فراوانی دارد و هر هفته این برنامه با نمایش زیبایی های طبیعی و مناظر بی نظیر گردشگری، غذاهای سنتی آن منطقه و آداب و رسوم مردمان آنجا، مخاطبان برنامه خود را با طبیعت و فرهنگ ایرانیان آشنا می کند.
در برنامه این هفته «ایران»، طاهره بدخش به معرفی شهر نایین و جاذبه های طبیعی و گردشگری آن اشاره دارد. نایین یکی از شهرهای اصفهان در منطقه دشت کویر است که با توجه به بناهای کهن این شهر، قدمت آن به بیش از ۳ هزار سال می‌رسد. نایین که از گذشته محل تلاقی شاهراه های ارتباطی در کویر بوده، کاروانسراهای متعددی در اطراف خود به یادگار گذاشته است. آب انبار و نارین قلعه، خانه پیرنیا، مسجد جامع شهر و قلعه محمدیه(آشورگاه) از مکان های تاریخی و گردشگری نایین هستند.
شیما کاظمی در قسمت دوم برنامه به یزد سفر کرده تا بینندگان را با صنایع دستی و مشاغل سنتی این شهر باستانی بیشتر آشنا کند. نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگ های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.
برنامه «ایران» هیسپان تی وی هر هفته دوشنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و سه شنبه ساعت 4:30 و چهارشنبه ساعت 10:30 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

کد خبر: 990662

وب گردی

وب گردی