آیت الله سعیدی: دانشگاه پلی برای رسیدن به شغل نیست

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم گفت: بهترین رسالت دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی همان رسالتی است که خداوند تبارک و تعالی منبع اصلی آن را به انبیاء داده است .

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بهترین رسالت دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی همان رسالتی است که خداوند تبارک و تعالی منبع اصلی آن را به انبیا داده است و شاخه هایی از این رسالت به تفصیل و تناسب بین مردم تفکیک شده است.

وی افزود: به عنوان مثال در عرصه بازار، رسالتی که پیامبر اکرم (ص) فرمودند اقتصادش به بازاریان، بحث عفاف و حجابش به مردان، زنان و جوانان محول شده است. بحث فکری و فرهنگی و علمی آن هم به دانش‌پژوهان و محققان محول شده است؛ بنابراین خداوند این وظیفه را به عهده دانشجو گذاشته است تا راه را به درستی انتخاب کند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ادامه داد: اگر انسان این حس را نداشته باشد فکر می کند دانشگاه، پل و معبری است برای رسیدن به یک شغل؛ اما اگر احساس کند رسالت روی دوش خودش قرار گرفته است هم خوب درس می خواند و هم با اطمینان به تحصیلات ادامه خواهد داد. اگر هم یک زمانی شغل دنیایی کسب نکردند رسالت از بین نمی رود و با آبرومندی این حس را حفظ خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم با بیان اینکه علی‌رغم تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن و براندازی نظام، انقلاب اسلامی وارد چهل سالگی می شود، خاطرنشان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در دیدارها و بیانات خود بر آن تأکید دارند، نگاه کلانی است که مانند سبک و روش اولیای الهی، تلاش در هدایت مردم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990678

وب گردی

وب گردی