چرایی نابودی اسرائیل در دکترین جمهوری اسلامی ایران

رژیم منحوس صهیونیستی با اقدامات اخیر خود زوال و نابودی اش را رقم زده و هر روز به مرگ خویش نزدیک تر می شود؛ اما از یاد نباید برد مبارزه با هر ظالمی وظیفه دینی و انسانی بوده پس می طلبد در مقابل اسرائیل ایستادگی کرد و برای قصاص آن پا پیش نگذاشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ،دشمنی ایران و رژیم صهیونیستی یکی از موضوعات قابل‌ بحث در دنیای سیاست است. موضوعی که دارای مباحث مختلفی است و ورود به آن انسان را با واقعیاتی مواجه می‌کند که ناحق بودن رژیم صهیونیستی را ثابت می‌کند. مخصوصا اگر به تاریخچه کشتار این غده سرطانی نگاه کنیم متوجه می شویم دست این رژیم کودک کش به خون های زیادی آغشته است. بااین‌حال طبق گفته آقای ظریف هیچ‌کس به دنبال نابودی اسرائیل نیست. به‌طور واضح باید گفت؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با هفته‌نامه لوپن فرانسه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران به دنبال نابودی اسرائیل است، اظهار داشت: « ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ‌کس چنین حرفی نزده است.»

شاید با نگاهی به برخی تحولات و اتفاقات، این موضوع ثابت شود که رژیم منحوس اسرائیل با ما سر جنگ داشته که می‌تواند بر همین اثر نابودی خودش را رقم بزند. درواقع می‌توان گفت به‌طور غیرمستقیم اسرائیل با ما در حال جنگ است و ما هم در جنگ باید از خود دفاع کنیم و تاریخ هم به اثبات رسانده هر دشمنی که با جمهوری اسلامی ایران به خصومت و تجاوز پرداخت از بین رفت. چه آنکه آمریکا خواست با فرود آوردن هواپیمایش در صحرای طبس انقلاب ایران را ناکام بگذارد و چه آنکه جهانی به حمایت از صدام بلند شد تا ایران را نابود کند اما آنچه در پایان ثابت شد حقانیت و اقتدار کشورمان بود. برای رسیدن به این موضوع که اسرائیل با ما و دنیای اسلام سر جنگ دارد باید به موارد زیادی پرداخت. با تشکیل اسرائیل در خاورمیانه و غصب خاک فلسطین توسط صهیونیست‌ها حساسیت مسلمانان نسبت به این اقدام برانگیخته شد به صورتی که مابعد از این شاهد جنگ‌های خون باری بین مسلمانان و اسرائیل بوده‌ایم. هرچند قبل از آن‌هم کشتارهایی از سوی اسرائیل رقم خورده بود.

حمله وحشیانه

جنگ شش‌روزه ۱۹۶۷ نبردی بود که از ۵ ژوئن تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه و اردن رخ داد و با پیروزی مطلق اسرائیل به پایان رسید. این نبرد نقطه اوج بحرانی بود که از تاریخ ۱۵ مه تا ۱۲ ژوئن ۱۹۶۷ به درازا انجامید و در آن اسرائیل با شکست ارتش چند کشور عربی قسمتی از خاک آن‌ها را تصرف کرد.

این جنگ با حمله هوایی ناگهانی اسرائیل به پایگاه‌های هوایی مصر در ۵ ژوئن ۱۹۶۷ آغاز شد و اسرائیل طی ۶ روز موفق شد تا نوار غزه و صحرای سینا را از کنترل مصر، شرق اورشلیم و کرانه باختری رود اردن را از کنترل اردن و بلندی‌های جولان را از کنترل سوریه خارج و غصب کند. کشورهای عربی همچون عراق، عربستان سعودی، تونس، سودان، مراکش، الجزایر، لیبی و کویت نیز به اسرائیل اعلام جنگ داده و با اعزام نیروهای کمکی به یاری اردن، مصر و سوریه شتافتند. نتایج این جنگ در ساخت ژئوپلیتیک منطقه تأثیرگذار بوده است.

این اقدام یکی از کشتارهای وحشیانه اسرائیل بود. رژیم منحوس صهیونیستی در اقدامات دیگر خودروی چنگیز خان مغول را سفید کرده است. به‌طوری‌که با نگاهی به تاریخ شکل‌گیری رژیم صهیونیستی متوجه می‌شویم در 125 مورد اقدام به کشتار انسان‌های بی‌گناه کرده است. چنین خون‌ریزی با توجه به تاریخ شکل‌گیری اسرائیل بی‌سابقه بوده است. یک‌قلم از کشتارهایی که انجام‌شده مربوط کشتار قانا می‌شود. در 18 آوریل سال 1996 کشتار اول قانا صورت گرفت. این کشتار بخشی از عملیات بزرگی بود که ارتش اسرائیل از 11 همان ماه آغاز کرد و تا 27 نیز به آن ادامه داد. این عملیات چهارمین عملیات از خود نوع بعد از تجاوز به لبنان در سال‌های 1978 و 1982 و 1993 بود. در این حمله 159 روستا در بخش‌های جنوبی و غربی لبنان هدف قرار گرفت. در این حمله 1500 پرواز جنگنده صورت گرفت و بیش از 32 هزار توپ به سمت بخش‌های مختلف لبنان شلیک شد. این عملیات به شهادت 250 لبنانی منجر شد که 110 نفر از آنها از اهالی قانا بودند. تعداد زخمی‌ها نیز بالغ‌بر 368 نفر بود که 359 نفر از آنها غیرنظامی بودند. در این حمله بیش از 60 کودک یتیم شدند. بعد از کشتار قانا رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از واکنش‌های عمومی مدعی شد که این حمله به‌اشتباه صورت گرفته است.

نابودی اسرائیل

اما در نگاهی دیگر باید دید چرا اسرائیل دشمن درجه‌یک جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غربی آسیا است. هرچند با مثال‌های بالا شاید تا حد زیادی پاسخ این پرسش مشخص شود اما برای بهتر تبیین شدن این موضوع باید به مسائل دیگری هم پرداخت.

به‌طور مثال با نگاهی به اندیشه‌های امام راحل متوجه می‌شویم دشمنی با اسرائیل دارای ریشه‌های عمیقی است.

یکی دیگر از دلایلی که مبین دلیل دشمنی جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل است به مسائل فقهی برمی‌گردد. بر اساس مبانی اسلام دفاع از بلاد اسلامی وظیفه تک‌تک مسلمانان است. بر همین اساس امام خمینی(ره) در مسئله ۲۸۲۶ توضیح المسائل می‌فرمایند:
«اگر دشمن بر بلاد مسلمانان و سرحدات آن هجوم نماید، واجب است بر جمیع مسلمانان دفاع از آن به هر وسیله‏اى که امکان داشته باشد از بذل جان و مال. و در این امر احتیاج به اذن حاکم شرع نیست.» با این حکم مشخص می‌شود دفاع از فلسطین و نابودی دشمن جهان اسلام یکی از وظایف شرعی هر مسلمانی است.

از نکات مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد کشتار انسان‌های بی‌گناه، آدم‌ربایی، غصب زمین فلسطینی‌ها و دیگر اقدامات وحشیانه‌ای است که از سوی رژیم صهیونیستی سرزده است.

بر همین اساس امام خمینی (ره) در نوفل‌لوشاتو قبل از اینکه به ایران بیایند مصاحبه‌ای انجام می‌دهند که در آن اظهار به نابودی اسرائیل می‌کنند.

امام راحل در قسمتی از این مصاحبه در خصوص اسرائیلی می‌گویند: «ما اگر به دستمان برسند برسد تا آخرشان را قطع می‌کنیم.» بدون شک چنین سخنی از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در فحوا این موضوع را می‌رساند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال نابودی رژیم غاصب صهیونیستی است.

اما چنین اظهارنظری تنها یکی از بیانات و مواضعی است که نشان می‌دهد نابودی اسرائیل یکی از اهداف در نظر گرفته‌شده برای انقلاب اسلامی ایران است.

در اظهارنظر دیگری این موضوع به‌ صراحت از طرف امام خمینی (ره) بیان‌شده است.

یک دولت پوشالی دومیلیونی _یعنی اسرائیل_ در مقابل یک میلیارد مسلمان ایستاد و حمله کرد و آن‌قدر جنایت کرد که در تاریخ کم‌نظیر است. آن‌وقت می‌بینیم که دولت‌های اسلامی در تلاشند که آنها را به رسمیت بشناسند. ما می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. (صحیفه امام؛ ج16؛ ص490)

لیست جنایت ها

گفته شد که رژیم صهیونیستی کشتار زیادی را انجام داده است. برای آشنایی بیشتر نام بعضی از این اقدامات در اینجا برده می‌شود:1- کشتار شهر صفد 2_کشتار قدس 3_ کشتار حیفا. 4_ کشتار سوم خان یونس 5_ کشتار اردوگاه عین الحلوة 6_ کشتار حرم ابراهیمی 7_ کشتار نابلس 8_ کشتار اسرای مصری 9_ جنگ لبنان 10_ جنگ سوم غزه.

این اسامی تنها یادآور گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در حق امت اسلامی است که تابه‌حال به ثبت رسیده و نشان می‌دهد اسرائیل چه خوی جنایت‌کارانه‌ای دارد.

آیا بازهم با چنین جنایاتی باید با این غده سرطانی در منطقه راه مماشات را طی کرد و بگذاریم برادران دینی‌مان را به خاک و خون بکشند؟ نباید پرسید به کدامین گناه باید مردمی مظلوم به دست این رژیم صهیونیستی کشته شوند؟

جهان اسلام زخم‌خورده رژیم صهیونیستی است. آنچه ازنظر گذرانده شد نشان داد که غده سرطانی اسرائیل تابه‌حال برای جهان اسلام چیزی جز نکبت و کشتار نداشته است. دراین‌بین به سخنان امام راحل هم پرداختیم که مستقیماً اسرائیل را دشمن، مورد خطاب قرار داده و نابودی آن را خواستار شده بودند.

شاید دانستن این نکته هم جالب باشد که بدانیم روی قبر شهید حسن تهرانی مقدم (پدر موشکی ایران) نوشته‌شده: اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.

بااین‌حال مشخص می‌شود که ایستادگی و مبارزه در برابر رژیم صهیونیستی هم‌ریشه دینی دارد و هم دلایل انسانی و عقلی. دلایل انسانی به این برمی‌گردد که اگر روزی سعدی گفت: بنی‌آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند؛ بر اساس همین اصل ساده انسانی هم ما نباید اجازه دهیم برادران دینی‌مان در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی تنها بمانند.

از دلایل عقلی هم همین بس که در برابر دشمنی که دیوانه‌وار سودای فتح نیل تا فرات را در سر دارد باید به‌صورت جدی ایستادگی و با او مبارزه کرد تا فتنه آن را خاموش کرد. با این اوصاف روشن می شود که دشمنی بین جمهوری اسلامی ایران و رژیم صهیونیستی ریشه های منطقی و عقلانی دارد که با کمی تدبییر روشن می شود. در پی همین دلایل است که نابودی اسرائیل برای کشورمان مطرح است. امری که دیر یا زود تحقق خواهد یافت.

خبرنگار: مجیدفاضلی

انتهای پیام/

کد خبر: 990688

وب گردی

وب گردی