سفر وزیر خارجه پاکستان به ایران

«مخدوم شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان ازدوشنبه سفر منطقه ای خود، به ایران، افغانستان، چین و روسیه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، رادیو پاکستان اعلام کرد: قریشی وزیر امور خارجه این کشور روز دوشنبه ( سوم دیماه) در سفر منطقه ای خود در راستای توسعه سیاست خارجی و گسترش روابط با همسایگان به افغانستان، ایران، چین و روسیه سفر می کند.
بر اساس این گزارش، قریشی در این دیدارها با مسئولان عالیرتبه سیاسی این کشورها در خصوص روابط دوجانبه و زمینه های گسترش همکاری های منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر می کند.
قریشی در این سفر چهار روزه همچنین در گفت و گو با مسئولان عالیرتبه سیاسی ایران، چین، افغانستان و روسیه در خصوص تحولات منطقه ای و بین الملل تبادل نظر کرده و تحولات اخیر مربوط به صلح و آشتی در افغانستان نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش رادیو پاکستان، این دیدارها بخشی از ابتکار و ایده دولت پاکستان برای گسترش همکاری های منطقه ای به ویژه تقویت ارتباطات اقتصادی و ارتباطات دوجانبه است.
به گزارش ایرنا عمران خان نخست وزیر پاکستان در نخستین سخنرانی تلویزیونی خود پس از پیروزی در انتخابات سراسری این کشور بر توسعه روابط با همسایگان به ویژه ایران تاکید کرد.
«محمدجواد ظریف»وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز از زمان آغاز به کار دولت کنونی پاکستان به رهبری عمران خان، دو بار به این کشور سفر و با مسئولان عالیرتبه اقتصادی، سیاسی و نظامی پاکستان گفت و گو کرده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 990698

وب گردی

وب گردی