خبر بد برای دوستداران قهوه

دانشمندان اتریشی با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که میان علاقه افراد به طعم های مختلف و شخصیت آنها رابطه وجود داشته و اشخاص متمایل به طعم تلخ بیشتر شخصیتی کینه توزانه دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، بسیاری از دوستداران قهوه اعتقاد دارند این نوشیدنی را باید بدون هر گونه افزودنی مصرف کرد و برخی شیر قهوه را فاقد بسیاری از فواید این نوشیدنی می‌دانند.

اما اگر از جمله کسانی هستید که تمایل دارید قهوه را بدون افزودن شیر به آن مصرف کنید باید بدانید بر اساس نتایح تحقیقات جدید این عادت تاثیراتی منفی بر سلامتی شما دارد.

نتایج این پژوهش که در دانشگاه اینسبروک اتریش انجام شده بیان می کند افرادی که طعم تلخ را با نوشیدن قهوه سیاه یا مایعات گاز دار ترجیح می دهند بیش از دیگران احتمال دارد که شخصیت کینه توزانه داشته باشند.

بر اساس اعلام روزنامه «میرور» انگلیس 1000 نفر در این تحقیقات شرکت کرده اند و در مورد غذاهایی که به آن تمایل دارند مورد سوال واقع شده و در مرحله پایانی نیز در یک آزمایش روان شناسی ویژگی های شخصیتی آنها تعیین شده است.

بر اساس نتایج این پژوهش شخصیت مشارکت کنندگانی که طعم تلخ را در خوردنی ها و نوشیدنی های خود به ویژه مصرف قهوه را ترجیح می دهند پلیدتر از افرادی است که به طعم های ملایم تر تمایل دارند و کمی شیر به قهوه خود اضافه نمی‌نمایند.

توبیاس گریتمر و کریستیانا سوگیگلو دو نفر از پژوهشگران مجری این تحقیقات می گویند در این پژوهش مشخص شد که طعم مورد علاقه افراد با شخصیت آنها در ارتباط است، کسانی که طعم تلخ را ترجیح می دهند بیشتر در معرض بیماری روانی سادیسم قرار دارند.

این پژوهش اولین اقدام آکادمیک در زمینه کشف ارتباط طعم مورد علاقه افراد با شخصیت آنها نیست، در آزمایشات گذشته پژوهشگران دریافتند، افرادی که به طعم شیرین علاقه دارند تمایل بیشتری برای کمک کردن به دیگران دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990702

وب گردی

وب گردی