صالحی: نمایشگاه فن بازار برای تضمین اشتغال و تبدیل ثروت به محصول ایجاد شده است

معاون نوآوری، فناوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار 7 هزار نفر شاغل هستند، این نمایشگاه برای تضمین اشتغال و تبدیل ثروت به محصول ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان کشوری صبح امروز (دوشنبه) در سالن کنفرانس یک نمایشگاه بین المللی برگزار شد.

دکتر پیمان صالحی در این مراسم گفت: ششمین دوره این نمایشگاه امسال برگزار می شود، در دوره اول 130 شرکت داشتیم که امسال به 350 شرکت رسیده است.

وی ادامه داد: امسال بیش از 9 هزار نمایشگاه ساخت ایران در این نمایشگاه عرضه شده است.

معاون نوآوری، فناوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: مجموع فروش شرکت ها 3800 میلیارد ریال بوده و 1400 میلیارد ریال حمایت از معاونت علمی بوده است.

وی اظهار داشت: در دوره اول کل فضای نمایشگاه حدود 5 هزار متر مربع بود که امسال به 19 متر مربع افزایش پیدا کرد. امسال سعی کردیم بازارسازی محصولات در زمینه بین المللی را مد نظر قرار دهیم.

صالحی بیان کرد: 350 شرکت در این نمایشگاه شرکت کرده اند و حدود 9 هزار محصول در این نمایشگاه عرضه می شود. در این نمایشگاه 7 هزار نفر شاغل هستند، به گونه ای دیگر می توان گفت این نمایشگاه برای تضمین اشتغال و تبدیل ثروت به محصول ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: محصولات سطح یک 40 تا 50 درصد یارانه، محصولات سطح دو 25 درصد محصولات سطح سه 10 درصد یارانه از سوی معاونت علمی دریافت خواهند کرد. برگزاری این نمایشگاه پیام همدلی میان بازیگران حوزه پژوهشی در کشور را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990720

وب گردی

وب گردی