طهرانچی: دانشجویان کارشناسی ارشد پایان نامه‌های خود را به صورت آموزشی ارائه دهند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از آن جایی که کیفیت پایان نامه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، اجازه دادیم دانشجویان کارشناسی ارشد پایان نامه های خود را به صورت پایان نامه های آموزشی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری ایسکانیوز واقع در نمایشگاه دستاوردها و فناوری‌های این دانشگاه اظهار داشت: امروز در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی موضوعی را مبنی بر پایان نامه های کارشناسی ارشد مطرح کردیم؛ قانونی در دانشگاه وجود دارد که بیان می کند دانشجو می تواند به صورت آموزشی نیز فارغ التحصیل شود.

وی افزود: این قانون در بسیاری از دانشگاه های کشور اجرا می شود؛ اما متاسفانه اجازه اجرای این قانون به دانشگاه آزاد اسلامی داده نشده بود؛ لذا باعث ایجاد تراکم در موضوعات پژوهشی و کاهش کیفیت آن ها شده بود.

طهرانچی تصریح کرد: از آن جایی که کیفیت پایان نامه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، اجازه دادیم دانشجویان کارشناسی ارشد پایان نامه های خود را به صورت پایان نامه های آموزشی ارائه دهند در نتیجه تراکم پژوهش ها نیز کاهش پیدا می کند؛ همچنین مسائل استادان راهنما به صورت جدی پیگیری می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چقدر از محصولات تولیدی دانشگاه آزاد اسلامی در بازار این دانشگاه استفاده می شود، گفت: ما برای این موضوع برنامه های زیادی داریم؛ در حال حاضر دستاوردهای دانشجویان مانند محصولات کشاورزی که در 5هزار هکتار زمین های دانشگاه وجود دارد، در تلاش هستیم که یکی از بازارهای مصرف اولیه آن ها، بازار دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 990735

وب گردی

وب گردی