هیچ گزارشی از عدم تحصیل دانش‌آموزان به دلیل وجود مدارس چندپایه نداریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ گزارشی از مشکل عدم تحصیل دانش‌آموزان به دلیل وجود مدارس چندپایه نداریم.

به گزارش ایسکانیوز، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پرسش مخاطبان این درباره «مدارس مختلط روستاها مانع ادامه تحصیل کودکان» گفت: 49 هزار کلاس چند پایه داریم که اینها در مناطق روستایی و عشایری هستند و اکثراً خانواده‌ها همدیگر را می‌شناسند، بچه ها همدیگر را می‌شناسند و خوشبختانه هیچ گزارشی از مشکل عدم تحصیل دانش‌آموزان نداریم.

وی ادامه داد: البته ممکن است در جایی که تعصب برای ادامه تحصیل دختران وجود دارد، به طور کلی نگرش‌ نسبت به حضورشان در مدرسه مثبت نباشد و این به دلیل مشکلات در کلاس‌های چند پایه نیست.

حکیم زاده تصریح کرد: ممکن است که یک کلاس داشته باشیم که 5 دانش‌آموز در پایه‌های مختلف داشته باشد و اینکه بخواهیم که کلاس را تفکیک کنیم، امکان پذیر نیست ولی در هر صورت سیاست آموزش و پرورش این است که هر جا بستر و امکانش موجود بود، کلاس درس تشکیل دهد.

ممکن است که یک کلاس داشته باشیم که 5 دانش‌آموز در پایه‌های مختلف داشته باشد و اینکه بخواهیم که کلاس را تفکیک کنیم، امکان پذیر نیست

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما گزارشی نداشتیم که به خاطر وجود کلاس چند پایه، مشکلی عدم تحصیل وجود داشته باشد اما اگر فردی موردی را می‌شناسد، گزارش دهد تا بررسی کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 990756

وب گردی

وب گردی