مرتفع شدن چالش واردات تجهیزات طیف‌سنج تحرک یونی

یک شرکت داخلی در عرصه تحقیق، طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های آزمایشگاهی؛ مدعی است که دستگاهی با عنوان طیف سنج تحرک یونی با منبع یونیزاسیون طراحی کرده که قابل استفاده در اندازه گیری کیفی و کمی مقادیر کم و ترکیبات فرار و نیمه فرار است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در نخستین روز از برگزاری ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران؛ به ارائه دستگاه طیف‌سنج تحرک یونی با منبع یونیزاسیون تخلیه کرنا پرداخته است، این دستگاه قابل‌ استفاده در اندازه‌گیری کیفی و کمی مقادیر کم‌تر و ترکیبات فرار و نیمه فرار است که می تواند به واسطه تولیدات خود به ویژه تجهیزات طیف سنج تحرک یونی با منبع یونیزاسیون، چالش واردات را مرتفع کند.

محمدتقی جعفری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طیف آزمون اسپادانا با بیان این‌ که این دستگاه‌ها عموماً در تست و آنالیز مواد شیمیایی کاربرد دارد، گفت: ساخت این دستگاه‌ها به‌صورت تنها یا کوپل با دستگاه‌های گوناگون کروماتوگرافی، منجر به تولید طیف متنوعی از محصولات آزمایشگاهی شده است.
وی با اشاره به حساسیت بالای این دستگاه بیان کرد: امکان تولید چنین دستگاهی به‌آسانی برای همه کشورها میسر نیست زیرا یکی از نخستین استفاده‌ها از این دستگاه در آنالیز مواد منفجره و گازهای شیمیایی بوده و البته با توجه به تحریم‌ها، واردات این تجهیز، به‌ سادگی امکان‌پذیر نیست.این فعال حوزه فناوری با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه تولید شده بیان کرد: این دستگاه با صفحه‌ نمایش 15 اینچی به دلیل طراحی بسیار خوبی که دارد، منبع مناسبی برای یونیزاسیون تخلیه کرونا است.

وی ادامه داد: این دستگاه با حساسیت بالا در حد پیکو گرم در کمتر از 5 ثانیه وارد به آنالیز محصولات می‌پردازد.

این شرکت‌کننده حاضر در ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: دستگاه طراحی‌شده مجهز به نرم‌افزار اختصاصی توسعه‌ یافته و کارآمد است و همچنین به‌ منظور تزریق مستقیم نمونه‌های جامد، مایع و گاز محفظه‌ای‌ برای این دستگاه طراحی‌شده است.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به کاربرد دستگاه طراحی‌ شده در آنالیز بیان کرد: این دستگاه گازهای شیمیایی, مواد منفجره و داروهای غیرمجازی همچون مورفین، کدئین و کوکائین را آنالیز می‌کند.
جعفری ادامه داد: دستگاه طیف‌سنج تحرک یونی همچنین به آنالیز آفت‌کش‌ها و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها قادر است.
این فعال حوزه فناوری در ادامه با بیان ویژگی‌های این دستگاه تولید شده بیان کرد: این دستگاه با خاصیت عدم مزاحمت ناشی از NOX و دیگر یون‌های منفی در پلارینه منفی است و همچنین دارای محفظه طراحی‌شده برای تزریق مستقیم نمونه‌های جامد، مایع و گاز است.

بر اساس این گزارش، ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور هم‌اکنون در محل نمایشگاه بین‌المللی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990763

وب گردی

وب گردی