تولید اسپری نانو-ژل برای جلوگیری از رشد تومورها

دانشمندان به تازگی موفق به تولید اسپری نانو-ژل برای جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی شده اند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از « www.gercekbilim.com»، اگر چه درمان سرطان معمولا با عمل جراحی انجام می شود؛ اما این عمل ها همیشه به اندازه کافی موثر نیست و از رشد مجدد تومورهای سرطانی ممانعت نمی کند. در همین راستا و با کشف جدید، استفاده از اسپری نانو-ژل در جریان عمل پزشکان می تواند از رشد مجدد تومورها جلوگیری کنند.

این ژل منحصر به فرد توسط گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه «لس آنجلس کالیفرنیا»، تولید شده و هدف از آن کمک به سیستم ایمنی بدن است تا سلول های سرطانی را بهتر هدف قرار داده و از بین ببرد. ترکیبات این نانو-ژل از نانوذرات کربنات کلسیم حل شده در بافت انسانی تشکیل شده است.

نانو ذرات موجود در این اسپری با نفوذ در داخل حجره های سرطانی، پروتئینی که توسط سلول های سرطانی برای رشد مجدد تولید می شود را مهار می کنند.

آزمایش های اولیه روی موش های آزمایشگاهی بسیار امیدوار کننده بوده و مانع رشد مجدد تومورهای سرطانی در آنها شده و احتمال زنده ماندن آنها را 50 درصد افزایش داده است.

نکته جالب توجه در مورد این ژل آن است که، این ژل نه تنها از رشد دوباره تومور جلوگیری می کند، بلکه مانع متاستاز نیز می شود.

متاستاز (به انگلیسی: Metastasis)، دگرنشینی یا فراگُستری به گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر، گفته می‌شود. به این نوع تومورها، تومورهای دگرنشین نیز گفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990782

وب گردی

وب گردی