نیلی  احمد آبادی: چرخه علم و ثروت عامل تحولات بزرگ در دنیاست

رئیس دانشگاه تهران گفت: چرخه علم و ثروت، امروز باعث تحولات بزرگ در دنیا شده است و این سرمایه گذاری به خوبی در کشورمان دیده می‌شود تا جایی که امروز رده ۱۶  تکنولوژی و رتبه ۷  نانو تکنولوژی  در دنیا از آن ماست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری uninvest که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه نه تنها دستاورد فناوری دارد بلکه فضای جدیدی برای همکاری با بازار سرمایه و دستاورد‌های پژوهشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دنیا در دهه‌های اخیر در حال تغییر و حرکت است و قطعا این حرکت با تکنولوژی همراه و ممکن است؛ به طوری که علم و سرمایه گذاری به یکدیگر متصل هستند.

نیلی احمد آبادی افزود: چرخه علم و ثروت امروز باعث تحولات بزرگ در دنیا شده است و این سرمایه‌گذاری به خوبی در کشورمان دیده می‌شود، خوشبختانه امروز رده ۱۶ تکنولوژی و رتبه ۷ نانو تکنولوژی در دنیا از آن ماست.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: امروز تولید دانش و تبدیل آن به ثروت در شرایط خوبی به سر می برد، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای تبدیل تکنولوژی و تبدیل آن به ثروت وظایفش را جلو می‌برد.

وی ادامه داد: باید به وظایف خود در حوزه تکنولوژی عمل و جامعه علمی کشورمان را با مفاهیم تکنولوژی آشنا کنیم.

رئیس دانشگاه تهران افزود: امروز باید تربیت دانشجویان با سال‌های گذشته فرق کند اگر این مهم محقق نشود، فاصله ما با تکنولوژی و علم زیاد خواهد شد، ما بار مسئولیت زیادی داریم و این قطعا با حمایت مسئولان کشور امکان پذیر است.

نیلی گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان یک موجود زنده است که می‌تواند به سوی تولید علم و خلق دانش حرکت کند، در این راستا آیین نامه‌ای هم با موضوع فناوری در دانشگاه تهران تصویب کرده‌ایم که این آیین نامه ظرفیت فناورانه دارد.

رئیس دانشگاه تهران یادآورشد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باید بتواند ایده‌های جوانان را به کسب و کار تبدیل کند تا عقب افتادگی ما جبران شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990785

وب گردی

وب گردی