مقداری: واحد فرشتگان دانشگاه آزاد از مهر ماه ۹۸ دانشجو می پذیرد

مسئول راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان گفت: فعالیت ابتدایی واحد فرشتگان در تهران خواهد بود و ممکن است در آینده برای توسعه، واحد جدیدی را در حومه تهران ایجاد کنیم.

علی مقداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون دانشگاهی برای نیازهای ویژه در ایران وجود نداشته است و در چندین دهه گذشته ما همچنین دانشگاهی در آموزش عالی نداشتیم.

وی افزود: در منطقه نیز واحدی با این عنوان نداریم و تنها در چند کشور پیشرفته نمونه این دانشگاه وجود دارد؛ به عنوان مثال در ایالت متحده و کانادا چنین دانشگاهی برای افراد خاص وجود دارد.

مقداری ادامه داد: در ایران برای افراد با نیاز ویژه دانشگاه تاسیس نشده است. نمونه‌اش ناشنوایان و کم شنوایان بوده که تعدادشان هم در کشور زیاد است، دانشگاهی وجود نداشت و بسیاری از این عزیزان زمانی که دوره متوسطه را تمام می کردند نمی توانستند به دانشگاه راه پیدا کنند و یا اگر به دانشگاه راه پیدا می‌کردند به واسطه محدودیتی که دارند نمی توانستند دوره دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی تصریح کرد: لذا این نیاز احساس شد که چنین مجموعه‌ای را با توجه به سوابق خوب دانشگاه آزاد اسلامی پس از انقلاب اسلامی، با نام واحد فرشتگان تاسیس کنیم.

مقداری خاطرنشان کرد: پیشنهاد ساخت واحد فرشتگان به دکتر طهرانچی داده شد و همچنین این پیشنهاد در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح و با موافقت تمام اعضا تصویب شد.

وی عنوان کرد: بنا داریم تا از مهر سال آینده دانشجویان کم شنوا و ناشنوا را در این واحد پذیرش کنیم البته هنوز رشته های انتخابی مشخص نشده است و زمان نیاز داریم تا رشته‌های مورد نظر را بررسی کنیم.

مسئول راه اندازی واحد فرشتگان اظهار داشت: البته باید یکی دو ماه روی این مسئله فکر کنیم و نیازهای کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم. ابتدا باید بدنه استادان را انتخاب کرده و سپس رشته های مورد علاقه ناشنوایان و کم شنوایان را در نظر بگیریم. ظرف دو سه ماه آینده با بررسی تمام پارامتر وضعیت کامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان مشخص خواهد شد.

مقداری در پایان تاکید کرد: فعالیت ابتدایی واحد فرشتگان در تهران خواهد بود و ممکن است در آینده برای توسعه، واحد جدیدی را در حومه تهران ایجاد کنیم. این واحد می تواند از کشورهای منطقه دانشجو پذیرش کند. با توجه به اینکه واحدی در خاورمیانه وجود ندارد این ظرفیت برای دانشگاه آزاد اسلامی به وجود می‌آید تا دانشجویان ناشنوا از کشورهای منطقه را در این واحد پذیرش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990817

وب گردی

وب گردی