اختراع صفحه جابجاکننده بیمار از تخت‌های بیمارستانی در واحد مشهد

دستگاه صفحه دو تکه چرخدار ریلی جابجاکننده بیمار از تخت های بیمارستانی توسط عضو هیات علمی و دو تن از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد اختراع و به ثبت رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد مشهد، دکتر سید احسان تهامی عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان این خبر گفت: در حال حاضر مشکلی که در رابطه با جابجایی بیماران از تخت های بیمارستانی به برانکارد وجود دارد، استفاده از روش‌های ناکارآمدی نظیر پتو، روتختی و... است که علاوه بر اینکه مشکلاتی برای پرسنل بیمارستانی ایجاد می کند، بعضاً مشکلات زیانباری همچون سقوط بیمار، شکستگی ستون فقرات و... را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: به همین منظور وسیله ای در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به همت و همکاری دو تن از دانشجویان مهندسی پزشکی این دانشگاه به نام‌های کریم صالحی چلچه و محمدرضا یعقوبی طراحی و ساخته شد که با استفاده از آن می توان به راحتی و در امنیت کامل بیمار را از یک تخت به تخت دیگر جابجا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه در این وسیله از دو صفحه و دو ریل تاشونده و چند چرخ استفاده شده که به لحاظ قیمت، سادگی و سبکی کارآمدتر از نمونه‌های مشابه است، گفت: این وسیله موفق به دریافت گواهی ثبت اختراع و تأییدیه اداره گسترش علم و علم‌سنجی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990828

وب گردی

وب گردی