5شنبه  بارش برف شروع می شود/برف و باران در راه است

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: پس‌فردا (6 دی‌ماه) سامانه بارسی جدید وارد کشور می‌شود که باعث بارش برف و باران در غرب و شمال غرب و همچنین سواحل خزر و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز،احد وظیفه شرایط جوی کشور را پیش‌بینی کرد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (سه‌شنبه چهارم دی‌ماه) در برخی نقاط شمال شرق کشور در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های گلستان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان وزش باد نسبتا شدید خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که فردا (چهارشنبه) برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، گفت: وزش باد جنوبی سبب افزایش نسبی دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد: پس فردا (پنجشنبه‌ ششم دی ماه)، با ورود سامانه بارشی از غرب، بارش باران و برف در غرب و شمال غرب کشور آغاز خواهد شد.

به گفته وظیفه در روز جمعه‌ سامانه بارشی تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و جنوب غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وظیفه در پایان اظهار کرد: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری و در اواخر وقت نیمه ابری خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا 13 و صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا تهران نیمه ابری، به تدریج ابری، در بعد از ظهر همراه با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای روز پنجشنبه‌ در تهران 12 و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 990831

وب گردی

وب گردی