درمان بیماری‌های قلبی و شناسایی علت ناباروری و سرطان‌ها با پزشکی شخصی

عضو هیأت موسس مرکز تحقیقات پزشکی شخصی با اشاره به تأثیر بهره‌مندی از پزشکی شخصی در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، مشکلات قلبی و عروقی و ناباروری گفت: در این روش بر اساس ژنتیک هر فرد داروی مناسب با دوز مناسب برای او انتخاب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدمسعود هوشمند استاد پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در آستانه برگزاری سومین کنگره بین‌المللی پزشکی شخصی ایران گفت: این کنگره 24 تا 26 بهمن ماه سال جاری با محوریت سرطان، بیماری‌های قلب و عروق، نازایی و باروری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدرا در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: در پزشکی شخصی بر حسب ژنتیک هر فرد داروی مناسب با دوز مناسب برای او انتخاب می‌شود.
دبیر علمی سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی عروقی که از مشکلاتی است که آمار آن طی سال‌های گذشته گسترش یافته است، گفت: بیماری‌هایی همچون سرطان، نازایی و قلبی عروقی در بروز آن ژنتیک و شرایط محیطی تأثیرگذار است که با توجه به پزشکی شخصی می‌توان اقدامات مؤثر را در پیشگیری و درمان مناسب افراد انجام داد.
عضو هیأت موسس مرکز تحقیقات پزشکی شخصی گفت: از طریق پزشکی شخصی می‌توان اطلاع یافت که چقدر فرد امکان بروز سرطان دارد و در صورت ابتلا تشخیص زودهنگام و درمان به موقع و مناسب که سازگار با بدن آن بوده و بهترین نتیجه را به همراه دارد پیشنهاد داد.


دکتر هوشمند گفت: نازایی نیز امروزه بسیاری از زوج‌ها را گرفتار کرده و زنان از طریق سقط مکرر یا عدم موفقیت در روش‌های درمان و ناباروری همچون IVF و ... دچار ناباروری می‌شوند که با بررسی ژنتیکی دقیق می‌توان دلیل را پیدا کرد و راه‌حل را نشان داد.
دبیر علمی سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با اشاره به اینکه سقط در سه ماهه اول بیشتر ناشی از اختلالات کوروموزمی و در سه ماهه دوم به علت ترومبوز است، گفت: با بررسی ژنتیکی می‌توان دلیل مشکل و درمان مناسب را انجام داد.


این استاد پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری گفت: در مورد بیماری‌های قلبی موضوع فارماکوژنومیک مؤثر است و با استفاده از این مسئله می‌توان داروی مناسب را برای بیمار پیشنهاد کرد.
سومین کنگره بین المللی پزشکی شخصی ایران با محوریت سرطان، بیماریهای قلب و عروق، نازایی و ناباروری ۲۴ تا ۲۶ بهمن در مرکز همایش های بین المللی صدرا برگزار می شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.PMCongress.ir مراجعه نمایند.

کد خبر: 990851

وب گردی

وب گردی