پیام تسلیت دکتر طهرانچی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

«انالله و اناالیه راجعون

بیت معزز حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی

ضایعه ارتحال مجاهد نستوه و عالم گرانقدر حضرت آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تأسف و تألم گردید.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی دروس حوزوی را نزد شهید صدر، آیت‌الله خویی و حضرت امام خمینی (ره) تلمذ کرد و همین امر عامل مؤثری بود تا این استاد حوزه و فقه به پشتوانه هوش و پشتکار بی‏‌بدیل مراتب ترقی در حوزه علمیه نجف را طی‏ کند و در آغاز مبارزات علیه رژیم پهلوی هم به عنوان شخصیتی ذی‌نفوذ در عراق و ایران شناخته شد.

این استاد حوزه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت‌‏های خطیر همچون ریاست قوه قضائیه، نایب‌رئیسی مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان دین خود را به انقلاب اسلامی و کشور ادا کرد و در طول این سال‌‏ها با تألیف آثار ارزشمند فقهی و حوزوی نقش شایسته‌‏ای در تربیت طلاب و ترویج آموزه‌‏های اخلاقی و اسلامی در جامعه ایفاکرد و آثار ارزشمند ایشان، خود گواه این موضوع است. بی‌تردید فقدان این عالم ربانی برای جامعه اسلامی و حوزه علمیه جبران‌ناپذیر خواهد بود.

اینجانب درگذشت این یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام، علما و فضلای گرانقدر، ملت شریف ایران، شاگردان ایشان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض می‌‏کنم و از خداوند متعال برای ایشان غفران و علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل و سلامتی مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی»

انتهای پیام /

کد خبر: 990862

وب گردی

وب گردی