ارائه دستگاه واقعیت افزوده و ماژول پردازش تصاویر زیر آب

عضو هیات موسس باشگاه تخصصی،هوش مصنوعی و سامانه های رایانه ای واحد شیرازگفت: ماژول تصاویر زیر آب، کیفیت تصاویر را بهبود می بخشد؛ همچنین رنگ تصویر را به هیچ عنوان عوض نمی کند و می تواند جزئیات تصویر را کاملا حفظ کند.

علی حسینی عضو هیات موسس باشگاه تخصصی هوش مصنوعی و سامانه های رایانه ای واحد شیراز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: ما دارای یک باشگاه تخصصی هستیم که مجوز آن را از باشگاه تخصصی پژوهشگران و نخبگان اخذ کرده‌ایم نام این مرکز تحقیقاتی باشگاه هوش مصنوعی و سامانه های رایانه ای است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز مشغول به فعالیت هستیم و از سوی معاونت پژوهشی و باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های لازم را داشته ایم.

حسینی در زمینه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: یکی از این محصولات در زمینه واقعیت افزوده است. واقعیت افزوده از لحاظ کد و ساختار به صورت کامل بومی سازی شده است به وسیله واقعیت افزوده ما می توانیم مباحث مجازی را به واقعیت ها اضافه کنیم. در صورتی که این محصول را از نزدیک ببینید کاربردهای آن را بهتر درک می‌کنید کاربردهای این دستگاه تخصصی است؛ اما به عنوان مثال می توان با استفاده از این دستگاه کارت ویزیت هایی که در بازار وجود دارد را متحرک کرد. طبیعتاً بحث واقعیت افزوده بسیار گسترده است و تنها شامل این موضوع نمی‌شود.

وی بیان کرد: ما در بحث سه بعدی سازی نیز ورود و محصولی را نیز در این راستا ارائه کرده ایم و برای آن سخت افزار ساخته ایم، دومین موضوعی که روی آن کار کرده ایم، ماژول پردازش و تصاویر زیر آب است، این ماژول منحصر به فرد است؛ زیرا الگوریتمی که در ساخت آن استفاده شده کاملا جدید است و در مجله علمی پژوهشی به چاپ رسیده و الگوریتم آن کاملاً جدید است پس از داوری این ماژول ساخته شد که به وسیله آن می توانیم تصاویر زیر آب را با کیفیت بهتر ببینیم.

حسینی افزود: این ماژول کیفیت تصاویر را بهبود می دهد؛ همچنین رنگ تصویر را به هیچ عنوان عوض نمی کند و می تواند جزئیات تصویر را کاملا حفظ کند، این موضوع با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد شیراز انجام شده است، دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های خوبی داشتند که ما توانسته ایم از واحد شیراز به این نمایشگاه بیاییم. هزینه های تخصصی ساخت این ماژول را باشگاه تخصصی بر عهده گرفت. باشگاه تخصصی مدت زیادی نیست که فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما در طول یک سال فعالیت خود توانسته است دو محصول را برای این نمایشگاه آماده کند.

وی در زمینه تجاری سازی محصولات گفت: در این نمایشگاه چند نفر به محصولات ما علاقه مند شده و و خواهان برقراری ارتباط با ما هستند. در بحث واقعیت افزوده دو دانشگاه می‌خواهند در زمینه تجاری سازی با ما همکاری داشته باشند و از آن استفاده کنند. تمامی این امور با همکاری سعید صدیقی عضو هیات موسس این باشگاه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990865

وب گردی

وب گردی