از ربات زیردریایی واحد یادگار امام خمینی (ره) تا دستگاه زنده یاب واحد مرودشت

دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در ۳۱ غرفه استانی به وسعت 3 هزار متر، محصولات دانش بنیان واحد‌ها را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار دانشگاه‌ها با حضور چشمگیر واحد های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و تمامی واحد‌ها از دستاورد‌های خود در این نمایشگاه رونمایی کردند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ۳۱ غرفه استانی، دو واحد مستقل علوم و تحقیقات، نجف‌آباد و باشگاه پژوهشگران جوان در فضایی به وسعت ۳ هزار مترمربع محصولات دانش‌بنیان و واحدهای فناور خود را به نمایش گذاشت.

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

آبیاری هوشمند گیاهان

شرکت دانش‌بنیان فناوران صنعت رباتیک با توجه به اتوماسیون فضای سبز شهری باهدف کاهش مصرف آب و هزینه‌های نگهداری فضای سبز، سیستم کنترل هوشمند آبیاری فناوران به شرح مختصر ذیل ارائه نماید.

نام محصول: سیستم آبیاری هوشمند گیاهان ساخت شرکت دانش بنیان فناوران صنعت رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

امروزه فضاهای سبز یکی از بخش‌های جداناپذیر بشر است و با توجه به محدود و با ارزش بودن منابع آبی ، اهمیت گسترش و نگه‌داری فضاهای سبز در تمامی کشورها و به‌خصوص در کشور عزیزمان ایران احساس می‌شود. بهینه‌سازی مصرف آب در آبیاری گیاهان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، فضاهای سبز شهری، برون‌شهری، پارک‌ها، منازل، ادارات و کارخانه‌ها یکی از مسائل مهم و قابل‌توجه می‌باشد که لزوم ارائه سیستمی جهت بهینه-سازی مصرف آب و رفع مشکلات موجود در این زمینه متناسب با شرایط اقلیمی کشورمان و با مزیت‌های اقتصادی مناسب احساس می‌گردد.

**قابلیت‌های دستگاه آبیاری هوشمند:
منوی فارسی
تقویم شمسی
مجهز به سنسورهای دما و رطوبت هوا
مجهز به سنسور فشار
مجهز به سنسور رطوبت خاک
ارسال پیامک و دریافت فرمان‌ها دستوری از راه دور
هوشمند نسبت به فصول
هوشمند نسبت به محیط

**دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس واحد مرودشت

دستگاه زنده یاب زیر آوار

دستگاه آشکار ساز علایم حیاتی غیر تماسی:
بدون نیاز به اتصال به بدن قابلیت نمایس نرخ تنفس و الگوی تنفس و همچنین تعداد ضربان قلب را دارد.
این دستگاه مناسب برای کاربردهای بیمارستانی و پرستاری و همچنین مراقبت های خانگی می باشد.
با قابلیت افزودن سامانه اعلام هشدار و آگاه سازی و ارسال پیامک و تماس.
دستگاه زنده یاب زیر آوار:
قابلیت تشخیص افراد زنده زیر آوار در سناریوهای امداد و نجات تا فاصله 20 متری

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

ویلچر هوشمند

**ویلچر هوشمند که قابلیت حرکت با اشاره سر و مردمک چشم و علائم هشدار دهنده به صورت اتوماتیک را دارد یکی از دستاوردهای این واحد در نمایشگاه بوده است.

**ربات هوشمند واحد شیراز هوشمند بوده و توانایی درک اشیا را دارد و می تواند خطرات تصادف با انسان، اشیاء و همچنین خودرو های در حال تردد را پیش بینی کند.تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه مقام اول را کسب کرد.

از دیگر مزایای این خودرو قابلیت ردیابی و عیب یابی خودرو است به طوریکه تمامی اطلاعات کامپیوتری خودرو به طور کامل استخراج شده و قابلیت این را دارد تا تمامی اطلاعات خودرو لحظه به لحظه ذخیره شود و این قابلیت برای سازمان‌ها جهت اطلاع از میزان دقیق سوخت مصرفی خودرو بسیار مهم و کاربردی است.

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد کرج

کمرآسا

دستگاه «کمرآسا» دستگاهی به نام کشش ناحیه کمر بوده و کاری که انجام می دهد «تراکشن» است. تراکشن، بدن شما را به تناسب فاصله‌ای که بین مهره‌های ستون فقرات شماست، می کشد و باعث می شود یک سری نواقص که در ناحیه کمر وجود دارد، برطرف شود.

خیلی از کمر درد ها که نیاز به جراحی دارد با این دستگاه ظرف 25 تا 30 جلسه به طور کامل درمان خواهد شد.

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر

کوادکوپتر

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیز یک کوادکوپتر ساخته‌اند که در مرحله اجراسازی‌ قرار دارد. این کوادکوپتر می‌تواند در مکان‌های صعب‌العبور مورد استفاده قرار بگیرد. این محصول همچنین قابلیت حمل ۱۵ کیلو بار را دارد و می‌توان آن را روی حالت اتوپایلت قرار داد تا به مکان موردنظر برود و فیلمبرداری کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این کوادکوپتر قابلیت آب‌پاشی آن است.

**شرکت دانش بنیان پارسان (پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی)

دستگاه شالی کوبی

شرکت دانش‌بنیان پارسان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دستگاه تمام خودکار شالی‌کوبی را ساخته‌اند. با توجه به این که در ایران خشک کردن شالی به روش سنتی انجام می شود، این شرکت دستگاهی ساخته خودکار ساخته است تا آن را به تولید انبوه برساند.

این سیستم به کمک سنسورهایی که دارد فرایند خشک کردن شالی را ایمن‌تر و سریع‌تر کرده و همچنین دستگاه شالی کوبی دارای چند سنسور دما و رطوبت است که یک منوی فارسی لمسی دارد و کار با آن بسیار راحت است. می‌توان به این سیستم برنامه زمانی داد تا کارها را در چهارچوب دقیقی انجام بدهد و فرآیند را کنترل کند.

**شرکت دانش‌بنیان (پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی)

شیشه بر ارزان

شرکت ایده‌پروران برآیند علم و صنعت که زیر مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوده دستگاه برش شیشه به‌وسیله نبشی الماس را تولید کرده است.

این دستگاه تا سال‌های گذشته وارداتی بود و هزینه بالایی برای واردات این محصول وجود داشت. همچنین این دستگاه پیش از این در ابعاد بزرگ و با هزینه ۲ میلیارد تومانی وارد کشور می‌شد.

این دستگاه با توجه به کاهش سایزی که داشته است با قیمتی مناسب تر قرار است به کشور عراق صادر شود و برند شیشه بر تجاری سازی شده است.

این محصول با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به تولید رسیده است.

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام

ربات زیردریایی

تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام توانست یک ربات زیردریایی برای اندازه‌گیری عمق آب تولید کند.تیم تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام توانسته است ربات زیردریایی ROV را تولید کند. این ربات تاکنون ۱۰ بار در مسابقات مختلف شرکت کرده و از مزایای آن می‌توان به نمونه‌برداری سریع و فیلمبرداری از زیر دریا اشاره کرد.

ربات زیردریایی توانسته است در مسابقات دریا مسیر پیشرفت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یک ماه پیش برگزار شد، رتبه دوم را کسب کند.

تیم ساخت ربات زیردریایی یک تیم ۱۰ نفره از دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی است.

**دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

سیستم بوردینگ

یکی از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین توانسته سیستم بوردینگ هوایی را تولید کند که در فرودگاه‌های کشور استفاده می‌شود.

سیستم بوردینگ هوایی به‌گونه‌ای است که هر ایرلاین و خط هوایی می‌تواند برای مسافرانشان از این سیستم استفاده کند. اشخاصی که کارت پرواز خود را دریافت می‌کنند با استفاده از اپلیکیشن و به‌صورت آفلاین می‌توانند کارت پرواز خود را روی دستگاه قرار دهند و این کارت پرواز به سیستم ایرلاین‌ها متصل می‌شود و اجازه ورود مسافر به هواپیما صادر می‌شود.

از سیستم بوردینگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین شرکت‌های هواپیمایی چندین مورد خرید داشته و در فرودگاه امام خمینی(ره)، مهرآباد و بوشهر نیز از این سیستم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990980

وب گردی

وب گردی