ربیعی:  باید زیرساخت‌های فرهنگی برای حمایت از کالای ایرانی در جامعه ایجاد شود

مشاور رییس جمهوری گفت: همان‌طور که برای خرید کالای خارجی در ذهنیت جامعه یک پیشینه فرهنگی و فکری وجود دارد، باید عقبه فرهنگی ضرورت حمایت از کالای ساخت داخل نیز در ذهن جامعه پدیدار شود که جشنواره ایران‌ساخت به خوبی از عهده این مهم برآمده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علی ربیعی مشاور رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری ایران‌ساخت گفت: شاهد بودم که تلاش جدی توسط معاونت علمی و فناوری برای تغییر جهت جامعه به سوی اقتصاد دانش‌بنیان انجام شد و این تغییر تا حد قابل توجهی اثرگذار بوده است.


وی افزود: در حالی که ایجاد یک شغل در برخی از حوزه‌ها می‌تواند تا 16 میلیارد تومان هزینه برای کشور در پی داشته باشد، در حوزه دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانیم با صرف هزینه‌های بسیار کم‌تر فرصت ایجاد اشتغال را به دست بیاوریم.


وزیر پیشین کار رفاه و تعاون اجتماعی با تأکید بر این که در کنار صحبت از ضرورت استفاده نکردن از کالای خارجی باید زمینه و زیرساخت تولید کالای با کیفیت و دانش‌بنیان ایرانی فراهم باشد افزود: باید زیرساخت‌های فرهنگی را برای حمایت از کالای ایرانی در جامعه به وجود بیاوریم. این عقبه فکری و فرهنگی در پس استفاده جامعه از کالاهای خارجی وجود دارد، این فرهنگ با استفاده از هنر و ادبیات می‌تواند ایجاد شود و جامعه را به حمایت از تولید داخلی سوق دهد.
به گفته ربیعی حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری که بخشی از آن‌ها محور جشنواره ایران‌ساخت است در کنار حوزه دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای جزو ابزارهایی به‌شمار می‌رود که می‌تواند زیرساخت فرهنگی حمایت از کالای ایرانی را در جامعه تقویت کند.


دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، از امروز 4 دی ماه در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی»در خانه هنرمندان آغا به کار کرده است.


این جشنواره با برنامه‌های متنوع و بخش‌های گوناگون، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی و نمایش آثار از از 4 دی ماه آغاز شده است و تا 8 دی ماه در خانه هنرمندان میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 990983

وب گردی

وب گردی