مرکز نوآوری «سینتک» چرخه ای از محصولات تجاری سازی را شکل داده است

مدیر مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: واحد قزوین در راستای رسیدن به اهداف تجاری سازی یافته های تحقیقاتی، مرکز نوآوری سینتک را ایجاد کرده و در این راستا، چرخه کاملی از محصولات تجاری سازی شده را شکل داده است.

دکتر سلیمان اسماعیل زاده مدیر مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره تجاری سازی محصولات این واحد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار داشت: واحد قزوین در راستای رسیدن به اهداف تجاری سازی یافته های تحقیقاتی، مرکز نوآوری سینتک را ایجاد کرده و در این راستا، چرخه کاملی از محصولات تجاری سازی شده را شکل داده است؛ از این طریق از ایده های مختلف حمایت می شود و سپس تبدیل به شرکت های دانش بنیان خواهند شد.

وی افزود: در این راستا، محصولات مختلفی در حوزهای رباتیک، خودرو، ابزار کمک به معلولین، سیستم های روشنایی و اتوماسیون ابزارهای صنعتی را توانسته ایم تولید کنیم که سعی کرده ایم تمامی استانداردهای بین المللی در آن رعایت شود.

مدیر ارتباط با صنعت واحد قزوین با اشاره به لزوم حمایت های مسئولان برای گسترش تولید این محصولات گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حمایت های ویژه ای را از ما داشته اند اما برای دست یافتن به اهداف بزرگتر نیاز است که صنایع واقعی حمایت های بیشتری را از ما داشته باشند تا بتوانیم اقدامات موثر و خوبی را در این حوزه شکل دهیم.

اسماعیل زاده با اشاره به نمونه های خارجی محصولات تولید شده در واحد قزوین اذعان داشت: ما بسیاری از محصولات و فناوری های مورد نیاز جامعه را بومی سازی کرده ایم؛ همچنین برخی از محصولاتمان را بین 100 هزار تا 150 هزار دلار به کشورهای همسایه که مورد نیاز این کشورها بوده است صادر کرده ایم.

وی درباره چالش و موانع پیش روی پژوهشگران و نخبگان جوان خاطر نشان کرد: چالش اصلی در این راستا این است که پژوهشگران انگیزه خود را از دست بدهند؛ زیرا که مسیر تجاری سازی محصولات مسیری پر پیچ و خمی است و نباید پژوهشگران انگیزه خود را از دست بدهند. آن ها برای پیدا کردن مسیرهای جدید و راهکارهای جایگزین بایستی تلاش خود را بیشتر کنند.

مدیر مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه اسلامی در پایان تاکید کرد: راه اندازی کسب و کار در ایران جزء فرآیندهای زمان بر و پیچیده است؛ اگر که پروسه اخذ مجوز راحت شود و ساده سازی فرآیند کسب و کار صورت بگیرد، موفقیت های بیشتری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 990991

وب گردی

وب گردی