انقلاب اسلامی به آفتاب عالم تاب تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: انقلاب اسلامی ایران در چهلمین سالگرد پیروزی خود به آفتاب عالم تاب تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی در همایش شکوه هجرت در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دشمن فکر می کرد انقلاب اسلامی مثل شمعی است که روشن شده و با فوت کردن و پیاده کردن نقشه هایی می توان آن را خاموش کرد ولی الان می بینیم که به آفتاب عالم تاب تبدیل شده است.

وی افزود: دشمنان چه قبل از انقلاب، در حین انقلاب و بعد از آن، همه دسیسه ها و توطئه ها را برای نابودی آن به کار گرفتند ولی ایران اسلامی همچنان شکوهمند در عرصه جهانی می درخشد.

رسولی ادامه داد: آنان جنگ سخت نظامی و نیمه سخت تحریم اقتصادی و فرهنگی را بکار گرفتند ولی اراده خداوند بر این استوار است که با رهبری و مردم بابصیرت، این انقلاب روز به روز عظمت بیشتری پیدا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: با همه کم و کاستی هایی که وجود دارد، اطمینان داریم دستاوردهای نظام بسیار ارزشمند است و هزینه هایی که پرداخت می کنیم در مقابل دستاوردها موضوع مهمی نیست.

رسولی به پیشرفت های کشور بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: ما از نظر تولیدات علمی جزو 15 کشور برتر دنیا هستیم و این زمانی اتفاق افتاده که در تحریم علمی بودیم و همچنین از نظر دستاوردهای علمی و تاثیرگذاری جزو 30 کشور برتر دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: این آمارهای رسمی نشان می دهد که ما در رقابت های علمی از ردیف کشورهای در حال توسعه خارج شده و با کشورهای بزرگ علمی رقابت می کنیم.

رسولی گفت: قدرت موشکی و هسته ای امروز ما حاصل فعالیت های علمی و تلاش نیروهای جوان در داخل کشور است.

این استاد دانشگاه گفت: در مجله علمی نیچر که در آمریکا چاپ می شود، اشاره شده که در کشور ایران حرکت نوینی در عرصه علمی شروع شده و این حرکت برای تبدیل شدن به مرجعیت علمی است که با فراخوان عمومی رهبر انقلاب صورت می گیرد.

وی افزود: این مجله پیشنهاد داده برای جلوگیری از این مرجعیت علمی باید تحرم را به ایران مسلط کنیم تا جلوی این حرکت گرفته شود ولی به حول و قوت الهی دشمنان در تمامی حوزه ها شکست خورده و در آینده هم شکست خواهد خورد.

رسولی به مشکلات معیشتی موجود کشور اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد شیرینی های دستاورد های انقلاب در جامعه خوب احساس نمی شود و این به کوتاهی برخی مسئولان برمی گردد که اگر اقتصاد مقاومتی خوب در کشور پیاده می شد، این مشکلات پیش نمی آمد.

وی تأکید کرد: اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری به درستی در جامعه بکار گرفته شود، الگوی بسیار خوبی در عرصه های جهانی از کشورمان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل فعالیت های جهادی بسیجیان را مهم توصیف کرد و گفت: فعالیت های بسیجیان در عرصه های مختلف بسیار ارزشمند است و آنان در زمان های نیاز، ورود پیدا کرده و هم خواسته های مردم را مطالبه می کنند و هم به مسئولان امر در خصوص مشکلات هشدار می دهند.

کد خبر: 990998

وب گردی

وب گردی