حضور با تخفیف ویژه در دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی

شرکت‌هایی که توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی به دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی (TRAMEDEX) دومین رویداد سلامت پایدار معرفی شوند از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی، رویدادی سلامت‌محور است در راستای تحقق اهداف سلامت پایدار؛ برای شکل‌گیری فضایی تعاملی و سازنده میان تمامی اعضای عرصه‌ی سلامت. افراد و گروه‌های مختلف سهیم در آماده‌سازی و عرضه‌ی محصولات و خدمات سلامت گرد هم آمده‌اند تا از دستاوردها و چالش‌های یکدیگر آگاه شوند و با مشورت و مساعدت همدیگر مسیر سلامت را هموار سازند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی رویدادی سلامت‌محور است که توسط بخش خصوصی و با حمایت معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 30 بهمن تا 2 اسفندماه 1397 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران، مرکز تجارت جهانی ایران، برگزار می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رویداد می توانید به سایت. monirexpo.com/exb-tramedex مراجعه نموده و یا با دبیرخانه نمایشگاه به شماره 44673010-021تماس حاصل فرمایید

اهداف

هدف از برگزاری نمایشگاه طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه‌های شناسایی، بومی‌سازی، کشت، تولید و فراوری، بسته‌بندی، استخراج و صیانت از مواد مؤثر با استفاده از فن‌آوری، تجهیزات و صنایع نوین؛ فرهنگ‌سازی و تغییر سبک زندگی و مصرف صحیح فرآورده‌های سالم در فرایند تولید و توزیع به‌منظور بالابردن سطح سلامت و بهداشت جامعه؛ است.

از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به معرفی فرصت‌های نوین اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش تولید و فرآوری صنایع کوچک، متوسط و پیشــرفته با استفاده از طرح‌های دانش بنیان موفق در توسعه متوازن زنجیره علم و ثروت و تأثیر آن در امر توسعه کشور؛ معرفی انواع افزودنی‌های مجاز (طعم دهنده‌ها، رنگ دهنده‌های طبیعی، عرقیات، عطریات، اسانس‌های گیاهی)؛ تعامل و همفکری سازنده بین بخش‌های علمی، تولیدی، اجــرایی و بارزگانی به منظور ترفیع کیفیت تجاری‌سازی و معرفی محصولات نوین تولیدی و استانداردسازی جهت مصارف داخل کشور و صادرات و ورود به بازار جهانی اشاره کرد.

همچنین ترویج فرهنگ تبادل فناوری و بکار گیری دانش روز با استفاده از فضــای مذاکره و تعامل بین فعالان حوزه فناوری بر اساس فن بازار تخصصی و بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری بازرگانان داخلی و خارجی؛ ارائه خدمات مشاوره‌های علمی تخصصی برای متقاضیان برگزاری کارهای تخصصی؛ معرفی طرح‌های مربوط به احیاء میراث مکتوب و تاریخی؛ تسریع و گسترش استفاده از داروهای گیاهی، گیاهان دارویی طب جایگــزین و طب سنتی اسلامی در نظام درمانی و سلامت کشور و جامعه جهــانی از دیگر اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی محسوب می‌شود.


دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی به‌منظور جلوگیری کردن از هدر رفتن مواد اولیه به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع موجود؛ لزوم فراوری گیاهان دارویی و جلوگیری از خام فروشی؛ ضرورت تبادل افکار و تعامل بین بخشی حوزه‌های علمی، تولیدی، اجرایی، تجاری؛ ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی برای ورود به این عرصه عدم بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات و صنایع نوین در استفاده از گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

این رویداد می‌تواند به اهمیت فرهنگ‌سازی و احیای سبک زندگی و تشویق مصرف فراورده‌های سالم؛ نداشتن جایگاه مناسب گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و طب جایگزین و طب سنتی اسلامی در نظام درمانی کشور و جامعه جهانی؛ وجود سودجویان در عرصه کاشت، تولید، فراوری و تجارت طب سنتی؛ عدم آگاهی مردم از فواید طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان بیماری‌ها؛ ضرورت ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی اشاره کرد.

چشم‌انداز

پیش‌بینی می‌شود دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی موجب گسترش نقش فراورده‌های طبیعی و کالاهای دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی؛ ایجاد زمینه ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه فعالان عرصه طب سنتی؛ ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به آینده‌سازان ایران اسلامی باشد.

این رویداد همچنین می‌تواند بر موضوعاتی چون تولید و معرفی داروهای طبیعی برای بیماری‌های خاص؛ دستیابی به محصولات و فراورده‌های طبیعی فناوری بنیان جدید و نوآورانه؛ شکوفایی تجارت و صادرات برای انتقال فن‌آوری در حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی؛ تولید و ترویج مصرف محصولات و لوازم بهداشتی و آرایشی طبیعی تاثیرگذار باشد.

محورها

این نمایشگاه در حوزه‌های گیاهان دارویی و داروهای گیاهی؛ طب سنتی ایرانی- اسلامی؛ طب مکمل- جایگزین خواهد بود. حوزه طب سنتی ایرانی- اسلامی با بررسی موضوع‌های سلامتکده ها، مراکز درمانی؛ مراکز آموزشی – انتشارات تخصصی، محتوای آموزشی؛ مراکز علمی و پژوهشی؛ خدمات درمانی (زالو درمانی، حجامت، فصد درمانی – بادکش – گیاه‌خواری) همراه است.


در حوزه گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به موضوعاتی چون تولید (شناسایی گیاهان دارویی، کاشت، داشت، برداشت)، فراوری (آماده‌سازی گیاهان، استخراج، تهیه پودرهای گیاهی)، فراورده‌ها (افزودنی‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، سموم گیاهی، رنگ‌های گیاهی، گیاهان معطر، اسانس‌ها، عصاره‌ها، عرقیات)، داروها (داروهای نوترکیب گیاهی، داروهای طبیعی، وارداتی – دارای انرژی‌های طبیعی)، آرایشی بهداشتی گیاهی، آموزش (مؤسسات، کتب، فیلم‌های آموزشی)، تجهیزات (دستگاه‌های تولید، برداشت، بسته‌بندی، تقطیر، نقل‌وانتقال) پرداخته می‌شود.

حوزه طب مکمل- جایگزین نیز شامل فرآورده‌های طبیعی: مکمل‌های غذایی، مگاویتامین درمانی، گیاه‌درمانی، پروبیوتیکها و رژیم‌های تغذیه ایی؛ سیستم‌های درمان کل‌نگر: هومیوپاتی، آیورودا، طب سنتی چینی- طب سوزنی- طب فشاری، سوجوک، ناتروپاتی؛ اعمال و انواع ماساژها: کایروپراکتیک، استئوپاتی- رفلوکسوتراپی، پولاروتراپی، ماساژ سوئدی؛ روش‌های مبتنی با ارتباط ذهن و بدن: مدیتیشن، تنفس عمیق، هیپنوتراپی، یوگا، تن آرامی‌ها، تایی چی، چی گونگ؛ روش‌های مبتنی بر طب انرژی: بیوفیدبک، بیومغناطیس، کریستال درمانی، نوردرمانی، تماس‌های درمانی، انرژی‌درمانی؛ شفا درمانی: شفای روحی گروه دوستان گرونینگ، شفاگرها، طب معنوی، دعا درمانی؛ روش‌های متفرقه: هنر درمانی، ایریدیولوژی، آپی تراپی، شلات درمانی است.

شرکت کننده‌ها

شرکت‌کنندگان دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی تولیدکنندگان داروهای گیاهی و طبیعی و گیاهان دارویی؛ تولیدکنندگان مواد اولیه و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی عرصه سلامت؛ صادرکنندگان داروهای گیاهی و مواد اولیه و فرآورده‌های گیاهی و طبیعی؛ عرضه‌کنندگان داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی طب جایگزین و مکمل؛ صادرکنندگان گیاهان دارویی؛ پزشکان و درمانگران طب سنتی، طب مکمل و جایگزین؛ تولیدکنندگان و واردکنندگان ملزومات طب مکمل و جایگزین؛ هستند.

دیگر شرکت‌کنندگان این رویداد می‌تواند فعالان حوزه انرژی‌درمانی؛ کارآفرینان عرصه بهداشت و سلامت؛ فعالان حوزه طب سنتی (زالو درمانی، حجامت، فصد درمانی، بادکش درمانی)؛ تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات و صنایع مرتبط؛ نهادها و سازمان‌های دولتی نظام سلامت؛ شرکت‌ها و مؤسسات پژوهشی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان عرصه سلامت؛ سلامتکده ها و مراکز درمانی مرتبط؛ فن آوران و نوآوران روش‌های درمانی و تغذیه‌ای طب سنتی و گیاه‌درمانی؛ مؤلفین و ناشران و عرضه‌کنندگان آثار مکتوب عرصه طب سنتی، طب مکمل و جایگزین و داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی باشد.

همچنین فعالان عرصه‌ی فرآورده‌های طبیعی و رژیم‌های تغذیه‌ای و مکمل‌های غذایی؛ کلیه فعالین در عرصه طب سنتی، طب مکمل و جایگزین و داروهای گیاهی؛ شرکت‌های چاپ و بسته‌بندی؛ آزمایشگاه‌ها و ارائه دهندگان خدمات تشخیصی درمانی طب سنتی، طب مکمل و جایگزین؛ ارائه‌دهندگان طب درمانگر و کل‌نگر فعالان حوزه روش‌های مبتنی بر ارتباط ذهن و بدن؛ دانشکده‌ها و مراکز علمی مرتبط؛ کلیه فعالین در نظام سلامت می‌توانند از حضور در دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی بهره ببرند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی (TRAMEDEX) دومین رویداد سلامت پایدار 30 بهمن تا 2 اسفندماه 1397 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران، مرکز تجارت جهانی ایران، برگزار می‌شود. شرکت‌هایی که توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری(به عنوان حامی معنوی رویداد) به دبیرخانه نمایشگاه معرفی شوند از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991001

وب گردی

وب گردی