تزریق دانش آموز قهرمان به ورزش دانشگاه آزاد اسلامی / تشکیل آکادمی تخصصی بسکتبال

پوریا پورعرب -کمیته فنی باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته کمیته فنی باشگاه فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در دفتر مدیرکل تربیت بدنی برگزار شد و تمام اعضا در این نشست حضور داشتند.

این کمیته 7 نفره با حضور نماینده حقوقی، نماینده خزانه داری، مشاور و رییس دفتر معاونت فرهنگی و دانشجویی، مدیرکل تربیت بدنی، نماینده سما رییس انجمن بسکتبال برگزار شد.

در این نشست تصویب شد تا برای استعدادیابی، در دی ماه سال جاری مدرسه و آکادمی تخصصی بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شود تا دانشجویان و دانش آموزان در این آکادمی فعالیت کنند.

تمرینات اعضای آکادمی بسکتبال در سالن پیامبر اعظم «ص» شهرک قدس در دو نوبت برگزار خواهد شد تا با پشت سرگذاشتن دوره های تخصصی استعداد های درخشان کشف و معرفی شوند.

پرورش دانشجویان قهرمان

پس از تشکیل آکادمی تخصصی بسکتبال در صورتی نتیجه کار مثبت باشد باشگاه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد تا انجمن های ورزشی جدیدی را فعال کند تا با کمک این انجمن ها و آکادمی های استعداد های برتر ورزشی را شناسایی کنند.

همچنین در اکثر واحد های دانشگاه آزاد کمیته استعداد یابی تشکیل شده است تا در سال های دانشجویان ورزشکار در باشگاه تربیت بدنی پرورش یابند.

در سال های گذشته دانشگاه آزاد قهرمانان ورزش را جذب می کرد اما برنامه دانشگاه این است که دانشجویان را به ورزش قهرمانی برساند.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز این خبر را تایید کرد.

تزریق دانش آموز قهرمان به ورزش دانشگاه آزاد

دکتر فتح اللهی مدیر کل تربیت بدنی سما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: با توجه به این موضوع که مدرسه سما بیش از 80 هزار دانش آموز و 80 هزار دانشجو در کل کشور دارد و همچنین حدود 63 مدرسه تخصصی در رشته های مختلف دارد در نظر داریم تا فعالیت های ورزش پایه را گسترش دهیم.

وی افزود: در نظر داریم تا با کمک دانشگاه آزادبرای اولین بار آکادمی تخصصی بسکتبال را راه اندازی کنیم.با حمایت های دکتر طهرانچی اتفاقات مثبتی در ورزش دانشگاه آزاد اسلامی رخ خواهد داد.رییس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر جوانمرد نگاه ویژهای به ورزش پایه دارند با توصیه هایی که دارند قصد داریم ورزش پایه را در دانشگاه آزاد شکل دهیم.

فتح اللهی ادامه داد: قصد داریم از این مسیر دانش آموزان قهرمان را به ورزش دانشگاه آزاد اسلامی تزریق کنیم.با توسعه ورزش قهرمانی در دانشگاه آزاد اسلامی و هم در ورزش کشور و هم فرصتی داشته باشیم تا استعداد های درخشان را شناسایی کنیم.

تشکیل تیم های ورزشی از خانواده دانشگاه آزاد

مسوول راه اندازی آکادمی بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به توصیه های دکتر طهرانچی برای کشف استعداد های درخشان در ورزش تصمیم گرفتیم به صورت آزمایشی آکادمی تخصصی در مدارس سما راه اندازی کنیم و مکان اولیه در سالن تربیت بدنی تهران غرب شروع خواهیم کرد و در آینده ایستگاه خای ورزشی را گسترش می دهیم. همچینین مکان های تمرینی را افزایش می دهیم.

وی افزود: این امید را می دهم که تمام تیم های خودمان را از خانواده دانشگاه آزاد تشکیل دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991003

وب گردی

وب گردی