رویداد ملی کارآفرینی اسباب‌بازی برگزار شد

نخستین رویداد کارآفرینی محصول محور صنعت اسباب‌بازی تحت عنوان رویداد ملی کارآفرینی اسباب‌بازی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، رویداد کارآفرینی اسباب‌بازی شامل فرآیند آموزشی- تجربی تبدیل ایده به کسب‌وکار، ایده پروری، آموزش‌های کاربردی در زمینه اسباب‌بازی به منظور ارتقاء و توانمندسازی هسته‌های کارآفرینی و ایجاد بستر و شرایط لازم برای حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان است.

در این رویداد تیم‌های شرکت‌کننده در طول 4 روز متوالی به رقابت، ایده پروری و کارتیمی با حضور مربیان، همراه با دوره‌های کاربردی پرداختند. روز نخست تیم‌های شرکت‌کننده پس از مراسم افتتاحیه، در دو کارگاه تفکر طراحی و تفکر جانبی همراه با معرفی ویژگی‌ها و فرصت‌های طراحی اسباب‌بازی بر اساس مطالعات بازار ایران شرکت کردند.

در روز دوم تیم‌ها فرصتی یافتند تا ایده و طرح خود را در حضور هیات ‌داوران ارائه نموده و امتیاز اولیه خود را از آنها دریافت کنند. در ادامه برنامه، تیم‌ها ضمن بهره‌مندی از کارگاه‌های آموزشی با حضور خبرگان با بهره‌مندی از مربیان و در رقابتی سازنده با یکدیگر طرح و ایده خود را پرورش داده و تکمیل کرده و به ساخت MVP و نمونه اولیه طرح و ارزیابی بازار پرداختند.

در نهایت عصر روز چهارم تیم‌ها کارهای خود را برای کسب امتیاز باقیمانده در حضور داوران، فعالان و سرمایه‌گذاران ارائه دادند. در پایان، به تیم‌های برتر، جوایزی اهدا خواهد شد. در این برنامه حضور شتابدهنده ها و مراکز رشد در کنار سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی شده است که با هدف حمایت و پشتیبانی از تیم‌های شرکت‌کننده جهت شکل‌گیری و ادامه فعالیتشان صورت می‌گیرد.

محورهای رویداد کارآفرینی اسباب‌بازی شامل اسباب‌بازی با مفاهیم زیارتی؛ اسباب بازی‌های تیمی؛ اسباب بازی‌های فکری، آموزشی و مهارتی؛ اسباب‌بازی با رویکرد آموزش مفاهیم شهروندی؛ اسباب بازی‌های سنتی و محلی؛ اسباب بازی‌های الکترونیکی و اسباب بازی‌های محیطی، اجتماعی بود.

سه تیم برتر رویداد کارآفرینی اسباب‌بازی به ترتیب جوایز 30، 20 و 10 میلیون ریالی دریافت کردند. همچنین تیم‌های برتر در مراکز رشد و شتابدهنده ها پذیرش می‌شوند. طرح‌های این تیم‌ها توسط شورای نظارت بر اسباب‌بازی به صورت رایگان ثبت می‌شوند و 5 طرح منتخب الکترونیکی برای دریافت تسهیلات 5 میلیارد ریالی معرفی خواهند شد.
نخستین رویداد کارآفرینی محصول محور صنعت اسباب‌بازی تحت عنوان رویداد ملی کارآفرینی اسباب‌بازی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991011

وب گردی

وب گردی