منظری توکلی: دستاوردهای مدارس سما به کمک شرکت های دانش بنیان تجاری‌سازی می‌شوند

رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از سطح کیفی بسیار مناسبی برخوردار است و به دنبال آن امکان مناسبی برای ارتباط دانشگاه با صنعت در این فضا فراهم شده است.

دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: مدارس سما عملکرد خوبی در امور پژوهشی داشته است تا جایی که سه شرکت دانش بنیان خواستار تولید و جذب 3 اختراع و دستاورد مهم مدارس سما در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شدند که این امر نشان دهنده عملکرد خوب مدارس سما در امور پژوهشی است.

وی افزود: با توجه به دستاوردهای خوبی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد ارائه شده این نمایشگاه از سطح کیفی بسیار مناسبی برخوردار است به گونه‌‌ای که با ایجاد یک شرایط مناسب، زمینه حضور کلیه واحدهای دانشگاهی برای ارائه دستاوردهای پژوهشی فراهم شده و به این ترتیب امکان مناسبی برای ارتباط دانشگاه با صنعت ایجاد شده است.

منظری توکلی در ادامه خاطر نشان کرد: باید آموزش خلاقیت و مهارت آموزی را از مدارس شروع کنیم که استعدادهای نسل آینده به نحوی صحیح پرورش یافته تا شاهد پیشرفت‌‌های قابل قبولی در بخش‌‌های مختلف باشیم.

رئیس سازمان سما درباره تاسیس و جذب در مدارس سما نانو خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایران رتبه 4 دنیا در تولید نانو را دارد و به 47 کشور محصولات حاصل از نانو را صادر می‌کند و نظر به اهمیت علم نانو در دنیا که جزو علوم مهم امروزی در سطح جهان محسوب می شود در پی کسب مجوزهای لازم برای تاسیس مدارس سما با توجه ویژه‌ای که به علم نانو داریم، برای رسیدن به این هدف نیاز به آموزشگاه جدا نیست و در هر مدرسه‌‌ای کلاس‌‌های ویژه نانو را برگزار می‌‌‌کنیم.

وی تاکید کرد: 703 مدرسه سما در کشور و بیش از 160 مرکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس سما داریم که باید به هزار مدرسه برسد و درصددیم که گسترش این مدارس را بنا به تصمیم هیات امنا در افغانستان و کشورهای همسایه برای گسترش سطح تحصیلات ایجاد کنیم.

منظری توکلی درباره چگونگی نحوه عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل شدن به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 متذکر شد: برای اینکه بتوانیم به جایگاه حقیقی خود برسیم و گزینه اول انتخاب داوطلبان باشیم باید آموزش‌های پایه‌ای را از مدارس شروع کنیم که قطعا با توجه ویژه به مدارس سما گام مهمی را در جهت تحقق این هدف برمی‌‌داریم و پایه‌های آموزش را برای رسیدن به جایگاه نخست کشور مستحکم می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 991022

وب گردی

وب گردی