چگونه نوشتار‌های علمی خود را بهبود ببخشید

برای بسیاری از دانشجویان خارجی نوشتن مطالب علمی دشوار به نظر می رسد که در این مورد آن ها خود را با چالش های زیادی مواجه می بینند. در ادامه به ارائه برخی راهکارها برای بهبود این مهارت می پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از دانشجویان خارجی نوشتار علمی را دشوار می دانند زیرا در طول دوران مدرسه به طور رسمی به آن ها آموزش داده نمی شود.

ممکن است یک فرد در ریاضیات عالی باشد؛ اما در زمان نوشتن یک مقاله دچار مشکل گردد.

از اینکه بخواهید در زمینه پیشرفت نوشتاری خود در کلاس هایی شرکت کنید نترسید همه این ها به شما مهارت هایی خواهند افزود که حتی اگر مجبور نباشید مقالات علمی بنویسید در مواردی چون نوشتن ایمیل، گزارش، خلاصه نویسی و از این دست مورد استفاده شما قرار خواهند گرفت.

برخی موارد هستند که با رعایت آن می توانید این مهارت خود را تقویت کنید که در ادامه به مطرح کردن برخی از آن ها به طور اجمالی می پردازیم.

مختصر و روشن بنویسید

در نوشتار علمی لازم نیست که مهارت های انگلیسی خود را پیاده کنید، بلکه بهتر است سعی کنید به صورت واضح و صریح نکات خود را ارائه کنید. دقت داشته باشید از واژگانی که زیاد مصطلح نیستند و مترادف برای آن سخت پیدا می شود استفاده نکنید. به آنچه که می دانید مطمئن باشید و اطمینان حاصل کنید که مقاله شما قابل خواندن، روشن و نکات مد نظر را در برگیرد.

ویرایش و دوباره نویسی

حتی بهترین نویسندگان هم باید نوشته های خود را ویرایش و در برخی موارد دوباره نویسی کنند. از اینکه زمان کافی برای این امر اختصاص داده اید مطمئن شوید.

ویرایش همچنین یک راه خوب است تا اشتباهات خود را برای دفعه بعد یادداشت کنید. اگر با این مشکل مواجه شدید، از یک دوست یا استاد بخواهید که در ویرایش پیش نویس اولیه به شما کمک کند.

مخاطبین خود را بشناسید

هر نویسنده خوب می داند که همیشه باید مخاطبانش را بشناسد. برای اینکه بتوانید بهتر بنویسید، مشخص کنید که چه کسانی می خواهند مقاله شما را مطالعه کنند هر چند که احتمالا فقط توسط استاد شما خوانده خواهد شد!

با این تفکر که استاد شما موضوع را می داند جلو نروید. بر اساس درک خود از موضوع مقاله‌تان را بنویسید. برای موضوع وقت بگذارید و در مورد آن فکر کنید که مخاطبان چه چیزی از شما می خواهند و شما چگونه می توانید برای آن ها بنویسید تا آن ها را متقاعد سازید.

استفاده از منابع آنلاین

زمانی که اولین پیش نویس را را کامل کردید و آن را ویرایش کردید، هنوز هم به ویرایش و بررسی برای اشتباهات نیاز دارید. خدمات ویرایش بسیاری به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این خدمات می تواند به شما در تصحیح خطاهای گرامری، تشخیص دزدی ادبی، املای کلمات و غیره کمک کنند. برخی از این برنامه ها Grammarly, Proofread Bot White Smoke. هستند.

با فرمت های مختلف آشنا شوید

با فرمت های گوناگون به عنوان دانشجوی خارجی آشنا شوید. از فرمتی که از آن در مقاله خود استفاده خواهید کرد مطمئن شوید. اشتباه در این کار می تواند منجر به از دست دادن نمره و یا حتی مردود شدن شما شود.

بسیاری از مقاله هایی که بر پایه تحقیق هستند، به جمع آوری مدارک نیاز دارد، اینکه اطلاعات را از کجا به دست آوردید و منابع شما چیست. دانستن شیوه نامه استناد دهی نیز برای شما بسیار پراهمیت است. دو نوع رایج در استناد دهی APA و MLA است.

اگر در مورد انتخاب روش ها مطمئن نیستید، با استاد خود مشورت کنید، همچنین توضیحی در مورد هر یک از این ها مطالعه کنید.

به تمرین ادامه دهید

کار نیکو کردن از پر کردن است! در ابتدا سخت به نظر می رسد؛ اما هر چه بیشتر بنویسید، بهتر درک خواهید کرد. ادامه دهید و از پرسیدن و کمک خواستن از استادان و همکاران نترسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 991056

وب گردی

وب گردی