عامل آتش زدن مجسمه آریوبرزن در یاسوج دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: عامل آتش زدن مجسمه آریوبرزن در شهر یاسوج با تلاش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز، فرد ناشناسی شامگاه روز چهارشنبه 28آذرماه گذشته مجسمه آریو برزن سردار معروف ایرانی را در ورودی جنوبی شهر و در میدانی به همین نام در منطقه اکبرآباد شهر یاسوج آتش زده و متواری شد.
نیروهای آتش نشانی بلافاصله به میدان و محل حادثه اعزام شدند و از پیش روی آتش جلوگیری کرده و آتش سوزی مجسمه وسط میدان را مهار کردند.
مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی آتش سوزی قسمتی از مجسمه ی آریوبرزن در میدان اکبر آباد شهر یاسوج در شامگاه ۲۸ آذر ماه، شناسایی عوامل مرتبط در دستور کار قرار گرفت.
کرمی افزود: پس از انجام تحقیقات لازم ،شخصی که اقدام به این عمل کرده بود با پیگیری و تلاش مستمر سازمان اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و دستگیر شد.
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از همه نیروهای امنیتی و انتظامی به ویژه تلاش اطلاعات سپاه فتح تشکر کرد و گفت: در همین زمینه پرونده ای تشکیل و تحقیقات مقدماتی برای روشن شدن انگیزه فرد دستگیر شده ادامه دارد.
آریوبرزن یکی از سرداران ایرانی از سلسله هخامنشی و ساکن منطقه کنونی کهگیلویه وبویراحمد بوده که در برابر حمله سپاه اسکندر مقدونی در جنوب غرب ایران برای فتح تخت جمشید ایستادگی کرد و خود و سربازانش تا آخرین نفر کشته شدند.
مجسمه آریوبرزن زمستان سال 89 در میدانی که سه سال پیش از آن با همین نام در ورودی شهر یاسوج ساخته شده بود نصب شد.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991065

وب گردی

وب گردی