اقدام اسرائیل غیرقانونی است

اتحادیه اروپا تصمیم دولت اسرائیل برای احداث هزاران واحد مسکونی جدید صهیونیست در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر «فدریکا موگرینی»، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی با انتشار بیانیه‌ای درباره تصمیم دولت اسرائیل برای احداث 2 هزار و 191 واحد مسکونی جدید یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی اعلام کرد: «بر اساس قوانین بین‌المللی تمام فعالیت های ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید غیرقانونی است».

در این بیانیه همچنین با تاکید بر عدم تغییر موضع اتحادیه اروپا در قبال طرح اسرائیل برای گسترش محلات یهودی‌نشین در کرانه باختری اشغالی، آمده است: این اقدام در عین حال روند راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل را نیز خدشه‌دار می کند.

از طرفی دیگر، وزارت امور خارجه فرانسه نیز طی بیانیه ای این تصمیم دولت اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: طبق قطعنامه شماره 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد استعمار با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد. فرانسه این تصمیم را اقدامی در راستای گسترش استعمارگری در کرانه باختری می بیند و آن را محکوم می کند.

وزارت امور خارجه فرانسه از دولت اسرائیل خواسته است تا این تصمیم خود را مورد بازبینی قرار دهد.

لازم به ذکر است اسرائیل در سال 1967 کرانه باختری را اشغال و از آن زمان تاکنون به طور غیرقانونی حدود 250 شهرک یهودی‌نشین احداث کرده است. در این واحدهای مسکونی بیش از 400 هزار یهودی ساکن هستند و زندگی فلسطینیان را سخت‌تر می کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 991114

وب گردی

وب گردی