استفاده ائتلاف عربی از عناصر داعش و القاعده

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نسبت به انتقال عناصر تکفیری از سوریه به یمن هشدار داد و گفت، مقامات محلی و نیروهای امنیتی مدیریت الحدیده را برعهده خواهند گرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در گفت‌وگو با روزنامه "الاخبار" لبنان به بررسی آخرین تحولات یمن پس از توافق سوئد پرداخت.

یحیی سریع ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که موفقیت توافق "الحدیده "مقدمه‌ای برای حل کامل بحران یمن باشد، هشدار داد که اگر دشمن فکر تجاوز به آب‌های منطقه‌ای یمن را در سر بپروراند، پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: ائتلاف عربی پس از به بن بست رسیدن گزینه نظامی، ناچار شد گزینه‌های دیگر را انتخاب کند و این ائتلاف اکنون با توافقی دو میلیون دلاری با عناصر القاعده و داعش، از آن‌ها در مبارزه با نیروهای یمنی در جبهه‌های متعدد استفاده می‌کند.

سریع در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت آتش بس در الحدیده گفت: تا این لحظه، نیروهای ائتلاف عربی بارها آتش بس را نقض کرده‌اند. اما با رسیدن کمیته هماهنگی وابسته به سازمان ملل این نقض‌ها هر روز کمتر شده، ما همچنان بر لزوم پایبندی کامل به آتش بس تاکید می‌کنیم. ما همچنان خواستار برقراری صلح و ثمر بخش بودن توافق آتش بس هستیم به جز در حالتی که طرف دیگر با این موضوع همراهی نکند.

انتهای پیام

کد خبر: 991118

وب گردی

وب گردی