لزوم رفع مشکلات مشابه دانشگاه علوم و تحقیقات در سراسر کشور

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای پیرامون حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات خواستار شناسایی و رفع موارد مشابه در دانشگاه‌های سراسر کشور شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه‌ای پیرامون حادثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

چند روز پیش حادثه هولناک پر کشیدن دانشجویان مظلوم دانشگاه علوم و تحقیقات که برآمده از عدم مدیریت صحیح در ساخت‌وساز و همچنین فرسوده بودن ناوگان حمل‌ونقل دانشگاه بود، قلب همه اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جنبش دانشجویی را به درد آورد. اتفاقی که اگر برخی از مسئولان واقعاً عامل به دستورات دین مبین اسلام بودند شاید هرگز رخ نمی‌داد. سانحه‌ای که همانند سوانح دردآور دیگر مانند آتش گرفتن کلاس درس و سقوط هواپیما و... محصول عملکرد ضعیف و بی‌خردانه برخی مسئولان است. همان مسئولانی که در شرایط بحرانی به دنبال مقصر بوده و نقش اپوزسیون ایفا می‌کنند تا خود را از هرگونه اتهام تبرئه کرده و با اظهارنظرهای حق‌به‌جانب، بهانه به دست دشمن می‌دهند.

ساخت دانشگاه در ارتفاع ۱۸۰۰ متری بدون رعایت ایمنی و نصب تجهیزاتی ابتدایی مانند پاسگان ریل، با دستور و موافقت کدام مقام مسئول و با نظارت کدام نهاد نظارتی انجام‌گرفته که اکنون باید شاهد اتفاقات مرگبار باشیم؟

دستور و پیگیری ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی اقدام قابل‌تقدیر و مناسبی است ولی کافی نیست انتظار مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، از مسئولان دانشگاه اقدام و برخورد سریع و انقلابی با عوامل و خاطیان فعلی و قبلی است که باعث داغدار شدن جامعه دانشگاهی شدند. داغی که با ورود قوه محترم قضائیه و بررسی دقیق حادثه و همچنین بررسی علل حادثه، التیام می‌یابد.

شناسایی و رفع موارد مشابه در دانشگاه‌های سراسر کشور مطالبه جدی مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بوده و از هیچ تلاشی برای پیگیری مطالبه به‌حق خود فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991157

وب گردی

وب گردی