متون دروس معارف دانشگاه ها موسمی تغییر می کند

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما تغییر موسمی متون درس‌های معارف را به‌عنوان یک راهبرد در نظر گرفته‌ایم، اما این مسئله نیاز به لوازمی دارد. یک لازمه آن در ستاد است و یک لازمه‌اش در صف است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام قریشی معاون آموزشی و پژوهشی نهاد در چهل و یکمین همایش سراسری مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت دروس معارف در دانشگاه‌ها گفت: با نگاه راهبری در بحث ظرفیت‌ها هیچ ظرفیتی به اندازه دروس معارف در دانشگاه ها نیست. ۵ میلیون ساعت در هر ترم به این دروس اختصاص دارد.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهایی که ما در خصوص آن به این نتیجه رسیدیم که نیاز به اصلاح وجود دارد این است که درس‌های ما به‌روز رسانی مناسب نمی‌شود. این در حالی است که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند: «درس‌های معارف باید به‌صورت موسمی تغییر پیدا کند.»

معاون آموزشی پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ما این تغییر موسمی متون درس‌های معارف را به‌عنوان یک راهبرد در نظر گرفته‌ایم، اما این مسئله به مواردی نیاز دارد. یک لازمه آن در ستاد است و یک لازمه‌اش در صف است. لازمه ستادی آن این است که ما پژوهش‌های خودمان را در سطح کشور گسترده کنیم و نیازها را به‌موقع ببینیم سپس آنها را بیاوریم و در درس هایمان اعمال کنیم. در صف هم نیاز داریم که گروه‌های علمی در استان‌ها شکل بگیرند.

قریشی در ادامه بحث خود به راهکارها و شیوه‌های این به‌روزرسانی اشاره کرد و وظایف ستاد و صف را در این زمینه برشمرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 991209

وب گردی

وب گردی